2014 Kawasaki KLR 650 – turystyczne enduro dla kobiet?
Kawasaki wprowadza na sezon 2014 zmiany w swoim motocyklu typu dual-purpose (podwójnego przeznaczenia) - to odświeżona wersja znanego już od ponad 20 lat jednośladu. Maszyna ma łączyć własności motocykla miejskiego z turystycznym enduro. Czy pojawi się w Europie?
Kawasaki po raz kolejny wprowadziło zmiany w motocyklu, który mógłby potencjalnie leżeć w polu zainteresowań motocyklistek i motocyklistów, chcących kupić jednoślad soft enduro, w miarę uniwersalny, dobrze sprawdzający się zarówno w warunkach miejskich, jaki i turystycznych wypadach na drogi nieutwardzone. Nowe Kasawaki KLR 650 właśnie wszedło do sprzedaży w USA, gdzie podaje się kwotę 6500 dolarów – w przeliczeniu przy obecnym kursie daje to kwotę 19 760 złotych – to niewielka cena za tego typu motocykl.
7 lat temu KLR zniknął z Europy, ponieważ nie spełniał normy emisji spalin Euro 3, ale w 1998 r. przedsiębiorstwo Hayes Diversified Technologies ze Stanów Zjednocznonych dostosowało jednostkę 650 do pracy na oleju napędowym i nafcie lotniczej. Dzięki tym udanym próbom w 2006 r. Amerykanie sprzedali armii USA blisko poand 400 jednośladów (potem motocykle te kupiła także Bundeswehra oraz armia brytyjska). |
Sercem KLR 650 jest jednocylindrowa jednostka o pojemności 651 cm3 – czy jednak motocykl znajdzie się w sprzedaży w Europie decyduje to, czy silnik ten spełnia obecne normy spalin UE, a tego dowiemy się już niebawem.
Użytkownicy KLR 650 chwalą go za trwałość, niezawodność i żywotność silnika. Było by szkoda, gdyby nie było takiego jednośladu w europejskiej ofercie japońskiego producenta.
Motocykle z rodziny KLR istnieją od końca lat 70. XX wieku. Bezpośredni poprzednik obecnej nowinki pojawił się w 1985 r. jako KLR 600 – z kopniakiem i dość specyficznym rozwiązaniem – był to automatyczny dekompresator. Po dwóch latach zaprezentowano Kawasaki KLR 650, wersję A, z rozrusznikiem elektrycznym. Z 27 KM w protoplaście, moc silnika wzrosła do 41 KM. W 1989 zadebutował lekko zdmodyfikowany (lżejsze plastiki, duża owiewka, skrócone skoki zawieszeń) Kawasaki Tengai, czyli KLR 650 w wersji B, z dużym bakiem: 21-litrów wystarczyło na zasięg ponad 400 kilometrów. W 1995 r. znów lekko poddano motocykl zmianom i KLR650 wersja C otrzymał zmodyfikowany widelec, wzmocnione hamulce oraz… mniejszy zbiornik paliwa.
W 2008 roku w modelu Kawasaki KLR 650 znów dokonano poprawek, ale maszyna de facto nie różniła się zbyt wiele od tej sprzed 20 lat. Model ten nie był sprzedawany w Europie. |
Kawasaki KLR 650 2014 |
fot. Kawasaki
|
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Wszedlo.
Anonymous - 5 marca 2021
A gdzie to można kupić?