2014 Kawasaki KLR 650 – turystyczne enduro dla kobiet?
Kawasaki wprowadza na sezon 2014 zmiany w swoim motocyklu typu dual-purpose (podwójnego przeznaczenia) - to odświeżona wersja znanego już od ponad 20 lat jednośladu. Maszyna ma łączyć własności motocykla miejskiego z turystycznym enduro. Czy pojawi się w Europie?
Kawasaki po raz kolejny wprowadziło zmiany w motocyklu, który mógłby potencjalnie leżeć w polu zainteresowań motocyklistek i motocyklistów, chcących kupić jednoślad soft enduro, w miarę uniwersalny, dobrze sprawdzający się zarówno w warunkach miejskich, jaki i turystycznych wypadach na drogi nieutwardzone. Nowe Kasawaki KLR 650 właśnie wszedło do sprzedaży w USA, gdzie podaje się kwotę 6500 dolarów – w przeliczeniu przy obecnym kursie daje to kwotę 19 760 złotych – to niewielka cena za tego typu motocykl.
7 lat temu KLR zniknął z Europy, ponieważ nie spełniał normy emisji spalin Euro 3, ale w 1998 r. przedsiębiorstwo Hayes Diversified Technologies ze Stanów Zjednocznonych dostosowało jednostkę 650 do pracy na oleju napędowym i nafcie lotniczej. Dzięki tym udanym próbom w 2006 r. Amerykanie sprzedali armii USA blisko poand 400 jednośladów (potem motocykle te kupiła także Bundeswehra oraz armia brytyjska). |
Sercem KLR 650 jest jednocylindrowa jednostka o pojemności 651 cm3 – czy jednak motocykl znajdzie się w sprzedaży w Europie decyduje to, czy silnik ten spełnia obecne normy spalin UE, a tego dowiemy się już niebawem.
Użytkownicy KLR 650 chwalą go za trwałość, niezawodność i żywotność silnika. Było by szkoda, gdyby nie było takiego jednośladu w europejskiej ofercie japońskiego producenta.
Motocykle z rodziny KLR istnieją od końca lat 70. XX wieku. Bezpośredni poprzednik obecnej nowinki pojawił się w 1985 r. jako KLR 600 – z kopniakiem i dość specyficznym rozwiązaniem – był to automatyczny dekompresator. Po dwóch latach zaprezentowano Kawasaki KLR 650, wersję A, z rozrusznikiem elektrycznym. Z 27 KM w protoplaście, moc silnika wzrosła do 41 KM. W 1989 zadebutował lekko zdmodyfikowany (lżejsze plastiki, duża owiewka, skrócone skoki zawieszeń) Kawasaki Tengai, czyli KLR 650 w wersji B, z dużym bakiem: 21-litrów wystarczyło na zasięg ponad 400 kilometrów. W 1995 r. znów lekko poddano motocykl zmianom i KLR650 wersja C otrzymał zmodyfikowany widelec, wzmocnione hamulce oraz… mniejszy zbiornik paliwa.
W 2008 roku w modelu Kawasaki KLR 650 znów dokonano poprawek, ale maszyna de facto nie różniła się zbyt wiele od tej sprzed 20 lat. Model ten nie był sprzedawany w Europie. |
Kawasaki KLR 650 2014 |
![]() |
fot. Kawasaki
|
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Wszedlo.
Anonymous - 5 marca 2021
A gdzie to można kupić?