
2,4 tys. zł za parkowanie w Warszawie?
Włodarze dużych miast zaczynają walkę ze smogiem. Warszawski ZDM wpadł na pomysł, jak ograniczyć ruch w centrum miasta. Mieszkańcy strefy płatnego parkowania zapłacą nawet 2,4 tys. zł abonamentu za drugi samochód.
Kilka miesięcy temu wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska zapowiedziała drastyczne podwyżki abonamentów dla mieszkańców Warszawy. Do tej pory mogli oni wykupić abonament, który kosztuje 30 zł rocznie.
Kilka dni temu „Gazeta Stołeczna” podała, że radni przygotowali już propozycje zmian w regulaminie. ZDM zamierza zaproponować niezmieniony cennik abonamentu dla mieszkańców, ale tylko na jeden samochód w rodzinie. Za drugi trzeba będzie srogo zapłacić – nawet 2,4 tys. zł rocznie. Tak wysoka stawka miałaby obowiązywać również w przypadku pojedynczego samochodu, który nie spełnia norm emisji spalin Euro 6.
Oczywiście urzędnicy uwzględnili odstępstwa od tej zasady. Tańszy abonament zapłacą rodzice podwożący niepełnosprawne dzieci do szkoły. Za przydzielanie zniżek będą odpowiadać burmistrzowie lub komisje w urzędach dzielnic.
Przy okazji urzędnicy liczą na rozwój programu „E-pakowanie”. Dzięki specjalnie zaprojektowanej aplikacji kierowcy mogą sprawdzić, ile jest wolnych miejsc przy Dworcu Centralnym lub na pl. Konstytucji. W ciągu następnych miesięcy system będzie rozszerzony na całą strefę płatnego parkowania. Urzędnicy zapowiadają ułatwienia dla właścicieli samochodów elektrycznych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: