1000 dościga modę – w barwach bieli
Moda na biały lakier na samochodzie zapanowała także wśród motocykli sportowych. Czołowi producenci pokusili się więc o dość ryzykowne w przypadku jednośladów malowanie. Oceniamy, którym wyszło to najlepiej w kategorii pojemności 1,0 litra.
Moda na lakier w kolorze białym lub perłowo-białym, która jakiś czas temu zagościła wśród gamy barw lakierów samochodowych dotarła w tym sezonie również do motocykli. Wśród czterech marek będących liderami w sektorze dwóch kółek pojawiły się w tym roku modele przybrane w nieznane dotąd kolory i wzory malowań. Hitem stała się biel na motocyklach o pojemności 1000ccm.
Honda CBR 1000RR Fireblade model 2008 |
fot. Honda
|
Czy biało-czarna Honda nas uwiodła? Niezbyt. Przyzwyczajone do charakterystycznej barwy lub tej znanej z Honda Racing uważamy, że za dużo w tej konfiguracji powstaje szarości, która staje się nijaka, a motocykl przez to mało widoczny. Wygląd Fireblade zatem niczym nas nie zaskakuje, a przecież motocykl użytkowany przez kobietę powinien zwracać szczególną uwagę. Naszym zdaniem do modelu 2008 lepiej pasowałby np. lakier bordowy. W wydaniu na 2009 motocykl prezentuje się zdecydowanie lepiej, ponieważ postanowiono do białego „dorzucić” nieco czerwonego i niebieskiego lakieru rodem z HRC – Honda Racing.
Yamaha YZF-R1 model 2009 |
fot. Yamaha
|
Dostępna w jednym malowaniu biała R1 występuje tylko w połączeniu z lakierem bordowym. I dobrze, bo prezentuje się nadzwyczaj urodziwie. Efekt takiego zestawienia jest wg nas rewelacyjny, przyciągający uwagę, a sam motocykl nabiera przez to unikalnego charakteru. Zwraca uwagę skrócona długość siedziska w porównaniu z modelem 2008, przez co maszyna intryguje proporcjami. Niestety z przodu nowy model R1 nie jest już tak agresywny jak poprzednik. Na niekorzyść stylistyczną wpływa mało atrakcyjny wzór soczewek, które nie każdemu mogą przypaśc do gustu. No ale przecież wiemy, że motocykla się nie ogląda, tylko się na nim jeździ…
Suzuki GSX-R1000 K9 model 2009 |
fot. Suzuki
|
W porównaniu do zeszłorocznego modelu GSX-R, K9 wygląda blado. Bak pokryty białym lakierem praktycznie zlewa się ze srebrnymi elementami tj. rama, czy wydech. Całość konfiguracji kolorystycznej ratuje ciekawe, złote malowanie na felgach, które dodaje do zagubionejj gdzieś niestety, mało drapieżnej stylistyki odrobinę elegancji. Uważamy, że gdyby dorzucić do tego zestawu czarne lub grafitowe felgi, byłoby trochę bardziej „sportowo”. Na dodatek wydech nie prezentuje się imponująco, dlatego warto zainwestować w dedykowany i typowo sportowy np. Yoshimura.
Kawasaki Ninja ZX-10R model 2008 |
fot. Kawasaki
|
Szkoda, że na owiewkach od silnika i dolnych elementach motocykla pozostała czerń. Idąc za przykładem konkurentów Kawasaki wyglądała by wówczas bardzo elegancko, a zarazem sportowo. Na pewno motocykl stałby się tym samym lepiej widoczny na drodze, a tak praktycznie jego dolna część zlewa się z kolorem asfaltu. Intrygującym i godnym pochwały zabiegiem stylistycznym w Ninja jest umiejscowienie kierunkowskazów na ramionach lusterek! Jednak naszym zdaniem i tak 1000 ze stajni Kawasaki najlepiej prezentuje się w zieleni lub w lakierze pomarańczowym.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: