100 rocznica Alfa Romeo w Kalifornii
Alfa Romeo świętuje setną rocznicę jako gość honorowy 60. Pebble Beach Concours d'Elegance. Będzie tam można zobaczyć unikatowe pojazdy włoskiej marki, które wezmą udział w najsłynniejszej konkurencji, w której wygrywają najpiękniesze pojazdy świata. Motocaina.pl też tam będzie!
Alfa Romeo Disco Volante z 1952 roku. |
fot. Alfa Romeo
|
Z okazji setnej rocznicy Alfa Romeo, marka będzie gościem honorowym 60. Pebble Beach Concours d’Elegance w Kalifornii zaplanowanym na niedzielę 15 sierpnia.
Postrzegany jako jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń kalendarza motoryzacyjnego, Pebble Beach Concours d’Elegance odbywa się w słynnej 18-tej alei ekskluzywnego Beach Golf Links. W tegorocznym konkursie udział weźmie 200 najbardziej cenionych samochodów kolekcjonerskich, które zmierzą się w walce o tytuł „Best in Show” – najlepszego samochodu w konkursie. Będą oceniane za swoją doskonałość, oryginalność, jakość reprodukcji i stan techniczny.
Razem z licznymi prywatnymi Alfami Romeo, przedstawiona zostanie szeroka gama Alf historycznych pochodzących z Muzeum Historycznego Alfy Romeo (Museo Storico Alfa Romeo) w Arese. W sumie będzie siedem cennych pojazdów z Muzeum Alfa Romeo wystawionych podczas Pebble Beach Concours d’Elegance: od pierwszej Alfy 24 HP z roku 1910, aż do rewolucyjnego spidera Disco Volante z 1952.
Alfa Romeo 24 HP z 1910 roku . |
fot. Alfa Romeo
|
Stworzona w roku 1910, ALFA 24 HP była pierwszym samochodem opatrzonym logo Alfa po utworzeniu firmy w Mediolanie 24 czerwca 1910. Spider z roku 1952 Disco Volante jest bardzo ciekawym samochodem koncepcyjnym, który zawdzięcza swoją nazwę wyjątkowemu designowi. Ten prototyp jest nie tylko „radością dla oczu”, ale także „perełką” jeśli chodzi o osiągi i prowadzenie, dzięki lekkiemu nadwoziu i doskonałej proporcji masy do mocy.
Pośród innych legendarnych Alf Romeo w kalifornijskiej imprezie bierze udział model RL Targa Florio, zwyciężczyni Targa Florio z roku 1923, jak również pierwszy samochód z rodziny Alfa Quadrifoglio Verde. Gran Premio Tipo A, pierwsza Alfa wyścigowa jednomiejscowa, zwyciężczyni Coppa Acerbo 1931; i jej następca Tipo B (P3), który był wersją rozwiniętą pod względem aerodynamiki, zwyciężczynię IV Internationales Avusrennen w 1934 ze średnią prędkością równą 206 km/h.
Alfetta Gran Premio Tipo 158 z 1938 roku. |
fot. Alfa Romeo
|
Wraz ze świętowaniem tegorocznego Pebble Beach Concours d’Elegance, „Alfetta” Gran Premio Tipo 158 z roku 1938 świętuje także swoją 60-tą rocznicę: pierwszego wyścigu Mistrzostw Świata Fomuły 1, w którym modele te uplasowały się na pierwszym, drugim i trzecim miejscu. Inna legendą Alfa Romeo biorącą udział w wydarzeniu będzie 8C 2900 B Lungo. Skonstruowana w roku 1938, z nadwoziem Touring, to coupé koloru błękitnego wygrało Mille Miglia w roku 1947, zostając 11-tą i ostatnią Alfa Romeo, która wygrała słynny rajd Mille Miglia. Nazwa 'Lungo’ (długi) odnosi się do długiego rozstawu osi modelu 8C.
Samochody Alfa Romeo pochodzące z Muzeum Alfa Romeo biorące udział w tegorocznym Pebble Beach Concours d’Elegance:
A.L.F.A. 24 HP, 1910
RL Targa Florio, 1923
Gran Premio Tipo A, 1931
Gran Premio Tipo B – „P3” aerodinamica, 1934
Gran Premio Tipo 158 „Alfetta”, 1938
8C 2900 B Lungo, 1938
1900 C52 Disco Volante spider, 1952
Więcej informacji o konkursie na www.pebblebeachconcours.net
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: