10. Rajd Polski Historyczny – czy odbędzie się w tym roku? Organizatorzy wydali komunikat
Wiemy już, czy 10 Rajd Polski Historyczny odbędzie się w 2021 roku!
Automobilklub Krakowski będzie organizatorem ważnej imprezy międzynarodowej. 10 Rajd Polski Historyczny ma być rozegrany w terminie 11- 13 listopada 2021 jako finałowa runda tegorocznego Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność. Do tego cyklu FIA zaliczyła 19 imprez kwalifikacyjnych, które będą przeprowadzone pomiędzy lutym a październikiem w Austrii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Portugalii, Rosji, Słowacji, Szwajcarii i Włoszech, a także w Polsce – będzie to Rajd Retro Carpathia na Ziemi Rzeszowskiej (3 lipca).
Dokładnie analizowaliśmy różne propozycje, przedłożone przez narodowe federacje automobilowe – wyjaśnia John Naylor, przewodniczący komisji FIA do spraw sportu historycznego. Oferta Automobilklubu Krakowskiego przekonała członków naszej komisji, że finałowy rajd powinien być rozegrany właśnie w Polsce. Ufamy, że te zawody ukażą uczestnikom pełnię piękna waszego kraju – dodaje John Naylor.
Rajd Polski Historyczny po raz pierwszy będzie rozegrany w takiej prestiżowej randze – potwierdza Erwin Meisel, inicjator i dyrektor wszystkich dotychczasowych edycji RPH. FIA zmieniła koncepcję tego cyklu i zaplanowała najpierw 19 imprez kwalifikacyjnych w różnych stronach Europy. Czołowi zawodnicy tych eliminacji zostaną dopuszczeni do rozgrywanego w naszym kraju finałowego rajdu, decydującego o końcowych wynikach Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność, a więc cyklu, który stanowi nieoficjalne Mistrzostwa Europy w tej trudnej dyscyplinie automobilowej. Będziemy wykorzystywać te nasze dotychczasowe doświadczenia, które dobrze się sprawdziły w minionych latach – zatem bazą będzie tradycyjnie Wieliczka. Mamy też zarysowaną koncepcję trasy, której długość ma wynosić 953 km. Z tego 633 km to będą testy regularności, rozgrywane na najtrudniejszych odcinkach (z reguły dróg górskich) w warunkach normalnego ruchu drogowego – kończy Erwin Meisel.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: