10. Rajd Polski Historyczny – czy odbędzie się w tym roku? Organizatorzy wydali komunikat
Wiemy już, czy 10 Rajd Polski Historyczny odbędzie się w 2021 roku!
Automobilklub Krakowski będzie organizatorem ważnej imprezy międzynarodowej. 10 Rajd Polski Historyczny ma być rozegrany w terminie 11- 13 listopada 2021 jako finałowa runda tegorocznego Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność. Do tego cyklu FIA zaliczyła 19 imprez kwalifikacyjnych, które będą przeprowadzone pomiędzy lutym a październikiem w Austrii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Portugalii, Rosji, Słowacji, Szwajcarii i Włoszech, a także w Polsce – będzie to Rajd Retro Carpathia na Ziemi Rzeszowskiej (3 lipca).
Dokładnie analizowaliśmy różne propozycje, przedłożone przez narodowe federacje automobilowe – wyjaśnia John Naylor, przewodniczący komisji FIA do spraw sportu historycznego. Oferta Automobilklubu Krakowskiego przekonała członków naszej komisji, że finałowy rajd powinien być rozegrany właśnie w Polsce. Ufamy, że te zawody ukażą uczestnikom pełnię piękna waszego kraju – dodaje John Naylor.
Rajd Polski Historyczny po raz pierwszy będzie rozegrany w takiej prestiżowej randze – potwierdza Erwin Meisel, inicjator i dyrektor wszystkich dotychczasowych edycji RPH. FIA zmieniła koncepcję tego cyklu i zaplanowała najpierw 19 imprez kwalifikacyjnych w różnych stronach Europy. Czołowi zawodnicy tych eliminacji zostaną dopuszczeni do rozgrywanego w naszym kraju finałowego rajdu, decydującego o końcowych wynikach Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność, a więc cyklu, który stanowi nieoficjalne Mistrzostwa Europy w tej trudnej dyscyplinie automobilowej. Będziemy wykorzystywać te nasze dotychczasowe doświadczenia, które dobrze się sprawdziły w minionych latach – zatem bazą będzie tradycyjnie Wieliczka. Mamy też zarysowaną koncepcję trasy, której długość ma wynosić 953 km. Z tego 633 km to będą testy regularności, rozgrywane na najtrudniejszych odcinkach (z reguły dróg górskich) w warunkach normalnego ruchu drogowego – kończy Erwin Meisel.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: