Życiowa forma Karoliny
Mimo kłopotów z silnikiem w Megane, Karolina Lampel-Czapka wywalczyła drugie miejsce w sobotnim sprincie Dywizji 4, a w niedzielę odniosła zwycięstwo, sięgając po wicemistrzostwo Grand Prix Polski, jako dodatek do mistrzowskiego tytułu zdobytego w klasie 3500.
Program zawodów zakończył trzygodzinny wyścig o punkty DSMP. Karolina i Mateusz Lisowski prowadzili na 3 minuty przed końcem, mając okrążenie przewagi nad Ferrari 430 GT2. Niestety, nie wytrzymał silnik i Mateusz zatrzymał się na torze. Zespół spadł na piąte miejsce w generalce, drugie w klasie. Przed finałem w Brnie, ekipa Karolina Autosport traci dwa punkty do Gładysz Racing.
Karolina w drodze po zwycięstwo |
fot. Karolina Autosport
|
– Szalenie się cieszę z tytułów w sprincie i chciałam bardzo podziękować za cały sezon wszystkim, ktorzy przyczynili się do tego wyniku. Tytuł wicemistrza to dla mnie życiowy sukces. Od początku wyjazdu mieliśmy bardzo duże problemy z samochodem. Silnik nie pracował tak, jak powinien – i wszystkie czasówki, cały sprint i długi dystans stały pod wielkim znakiem zapytania. W niedzielę startowałam z czwartego pola, bo mieliśmy kłopoty w kwalifikacjach. Walczyłam z Piotrkiem Zaleskim, dowiozłam zwycięstwo do mety i bardzo się cieszę, że wygrałam. Wicemistrzostwo to dla mnie coś wielkiego. W wyścigach płaskich jeszcze nigdy nie byłam tak wysoko w generalce. Serdecznie dziękuję mamie, która bardzo mocno trzymała kciuki, tacie – szefowi zespołu, mojemu mężowi Maćkowi, wszystkim mechanikom, którzy stanęli na wysokości zadania, Panu Januszowi Lisowskiemu za pomoc na zawodach.
W długim dystansie spotkał nas duży pech. Prowadziliśmy i na trzy minuty przed końcem silnik stanął. Zakopciło się i niestety, Mateusz nie dojechał do mety. Spadliśmy na piąte miejsce, co w zasadzie przekreśla nasze szanse na tytuł w klasyfikacji generalnej. W klasie mamy dwa punkty straty do Adama i Marcina Gładyszów. Mam nadzieję, że silnik uda się odbudować i wystartujemy w Brnie. Aby zdobyć mistrzostwo, musimy przyjechać przed Jettą.
Szkoda, że tak się zakończył Poznań. Wszyscy w zespole odczuwamy duży niesmak i niedosyt. Przez cały sezon pracowaliśmy na wynik w DSMP i ciągle stawały nam na drodze jakieś przeciwności – opowiada Karolina.
Wyniki Grand Prix Polski
Wyścig 1 (15 okrążeń)
1. Maciej Stańco – Ferrari 430 GT3 26.51,148
2. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy +34,347
3. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +1.45,391
4. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup -1 okr.
5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr.
6. Maciej Rybarczyk – Renault Clio RS -2 okr.
Wyścig 2 (15 okrążeń)
1. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy 24.16,767
2. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +43,683
3. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup +1.24,258
4. Radosław Kordecki – Porsche 997 GT3 Cup -1 okr.
5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr.
6. Sebastian Pachura – Volkswagen Golf V TDI -1 okr.
Końcowa punktacja:
1. Maciej Stańco 86
2. Karolina Lampel-Czapka 56
3. Robert Lukas 53
Klasa D4-3500:
1. Karolina Lampel-Czapka 84
2. Michał Słomian 34
3. Adam Gładysz 32
Wyniki DSMP
1. Luis Scarpaccio/Fabio Ghizzi/Matteo Cressoni – Ferrari 430 GT2 3:01.13.049
2. Teodor Myszkowski/Stefan Biliński – Porsche 997 GT3 Cup +1.01,198
3. Robert Lukas/Adam Kornacki – Porsche 997 GT3 Cup -2 okr.
4. Adam Gładysz/Marcin Gładysz – Volkswagen Jetta 2.0 TFSI -2 okr.
5. Karolina Lampel-Czapka/Mateusz Lisowski – Renault Megane Trophy -3 okr.
6. Maciej Stańco/Maciej Marcinkiewicz – Ferrari 430 Challenge -4 okr.
Punktacja:
1. Lukas/Kornacki 138
2. Myszkowski/Biliński 124
3. Scarpaccio/Ghizzi/Cressoni 108
4. Lampel-Czapka/Lisowski 98
5. Gładysz/Gładysz 94
6. Garstecki/Czyż 84
Klasa 3
1. Gładysz/Gładysz 36
2. Lampel-Czapka/Lisowski 34
3. Szwagierczak/Obuchowski/Magdziarz 8
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: