Życiowa forma Karoliny

Mimo kłopotów z silnikiem w Megane, Karolina Lampel-Czapka wywalczyła drugie miejsce w sobotnim sprincie Dywizji 4, a w niedzielę odniosła zwycięstwo, sięgając po wicemistrzostwo Grand Prix Polski, jako dodatek do mistrzowskiego tytułu zdobytego w klasie 3500.

Program zawodów zakończył trzygodzinny wyścig o punkty DSMP. Karolina i Mateusz Lisowski prowadzili na 3 minuty przed końcem, mając okrążenie przewagi nad Ferrari 430 GT2. Niestety, nie wytrzymał silnik i Mateusz zatrzymał się na torze. Zespół spadł na piąte miejsce w generalce, drugie w klasie. Przed finałem w Brnie, ekipa Karolina Autosport traci dwa punkty do Gładysz Racing. 

Karolina w drodze po zwycięstwo
fot. Karolina Autosport

Szalenie się cieszę z tytułów w sprincie i chciałam bardzo podziękować za cały sezon wszystkim, ktorzy przyczynili się do tego wyniku. Tytuł wicemistrza to dla mnie życiowy sukces. Od początku wyjazdu mieliśmy bardzo duże problemy z samochodem. Silnik nie pracował tak, jak powinien – i wszystkie czasówki, cały sprint i długi dystans stały pod wielkim znakiem zapytania. W niedzielę startowałam z czwartego pola, bo mieliśmy kłopoty w kwalifikacjach. Walczyłam z Piotrkiem Zaleskim, dowiozłam zwycięstwo do mety i bardzo się cieszę, że wygrałam. Wicemistrzostwo to dla mnie coś wielkiego. W wyścigach płaskich jeszcze nigdy nie byłam tak wysoko w generalce. Serdecznie dziękuję mamie, która bardzo mocno trzymała kciuki, tacie – szefowi zespołu, mojemu mężowi Maćkowi, wszystkim mechanikom, którzy stanęli na wysokości zadania, Panu Januszowi Lisowskiemu za pomoc na zawodach. 

W długim dystansie spotkał nas duży pech. Prowadziliśmy i na trzy minuty przed końcem silnik stanął. Zakopciło się i niestety, Mateusz nie dojechał do mety. Spadliśmy na piąte miejsce, co w zasadzie przekreśla nasze szanse na tytuł w klasyfikacji generalnej. W klasie mamy dwa punkty straty do Adama i Marcina Gładyszów. Mam nadzieję, że silnik uda się odbudować i wystartujemy w Brnie. Aby zdobyć mistrzostwo, musimy przyjechać przed Jettą.  

Szkoda, że tak się zakończył Poznań. Wszyscy w zespole odczuwamy duży niesmak i niedosyt. Przez cały sezon pracowaliśmy na wynik w DSMP i ciągle stawały nam na drodze jakieś przeciwności – opowiada Karolina. 

Wyniki Grand Prix Polski 

Wyścig 1 (15 okrążeń)

1. Maciej Stańco – Ferrari 430 GT3 26.51,148

2. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy +34,347

3. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +1.45,391

4. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup -1 okr.

5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr.

6. Maciej Rybarczyk – Renault Clio RS -2 okr. 

Wyścig 2 (15 okrążeń)

1. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy 24.16,767

2. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +43,683

3. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup +1.24,258

4. Radosław Kordecki – Porsche 997 GT3 Cup -1 okr.

5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr.

6. Sebastian Pachura – Volkswagen Golf V TDI -1 okr. 

Końcowa punktacja:

1. Maciej Stańco 86

2. Karolina Lampel-Czapka 56

3. Robert Lukas 53 

Klasa D4-3500:

1. Karolina Lampel-Czapka 84

2. Michał Słomian 34

3. Adam Gładysz 32 

Wyniki DSMP

1. Luis Scarpaccio/Fabio Ghizzi/Matteo Cressoni – Ferrari 430 GT2 3:01.13.049

2. Teodor Myszkowski/Stefan Biliński – Porsche 997 GT3 Cup +1.01,198

3. Robert Lukas/Adam Kornacki – Porsche 997 GT3 Cup -2 okr.

4. Adam Gładysz/Marcin Gładysz – Volkswagen Jetta 2.0 TFSI -2 okr.

5. Karolina Lampel-Czapka/Mateusz Lisowski – Renault Megane Trophy -3 okr.

6. Maciej Stańco/Maciej Marcinkiewicz – Ferrari 430 Challenge -4 okr. 

Punktacja:

1. Lukas/Kornacki 138

2. Myszkowski/Biliński 124

3. Scarpaccio/Ghizzi/Cressoni 108

4. Lampel-Czapka/Lisowski 98

5. Gładysz/Gładysz 94

6. Garstecki/Czyż 84 

Klasa 3

1. Gładysz/Gładysz 36

2. Lampel-Czapka/Lisowski 34

3. Szwagierczak/Obuchowski/Magdziarz 8

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze