Tatra – czeski wojak
Przedstawiamy typowo wojskową ciężarówkę Tatra 815-7 4x4. Nie tak dawno był to pojazd zgłoszony jako kandydat na następcę Stara 266.
Tatra 815-7 4×4 |
Fot. Tatra
|
Tatra nie należy do ciężarówek cywilnych, które zostały dostosowane do użytku w celach militarnych, lecz został od początku zaprojektowany jako samochód stricte wojskowy. Jednym z wyróżników takiego właśnie charakteru modelu jest specjalna skonstruowana kabina – całkowicie stalowa, dwudrzwiowa o płaskich ścianach z charakterystycznym wcięciem, który zwiększa kąt natarcia. Została tak przygotowana, by uzyskać możliwość zakładania paneli opancerzenia dodatkowego doprowadzającego do ochrony balistycznej na poziomie 2 oraz 2b przeciwminowej wg STANAG 4569.
Kabina jest wykonywana obecnie w dwóch odmianach: krótkiej 2-4 osobowej oraz dłuższej z dodatkową ławką dla 3 żołnierzy.
Charakterystyczne rozwiązanie zawieszenia Tatry |
fot. Tatra
|
W układach napędowym, jezdnym oraz w zawieszeniu pojazdu znajdziemy wszystkie charakterystyczne dla Tatry rozwiązania tj. rurę centralną, półosie wahliwe, czy poduszki powietrzne. W ofercie znajdują się dwie jednostki napędowe spełniające normę Euro 3. Jedną z nich jest 6 cylindrowy silnika Cummins osiągający moc 350 KM generowanej przy 2100 obr./min. współpracujący z 10-biegową mechaniczną skrzynią biegów i 2-przełożeniową skrzynią rozdzielczą. Druga kompletacja obejmuje 8-cylindrowy, widlasty silnik Tatry o mocy 367 KM osiąganych przy 1800 obr./min. i 1850 Nm przy dostępnych już od 1000 obr./min. zestawiony z 14-biegową mechaniczną skrzynią biegów oraz skrzynią rozdzielczą. Obie jednostki to myśl inżynierska Tatry.
Tatra 815-7 4×4 to samochód ciężarowy, który był jednym z kandydatów na następcę Stara 266, 944 i 1466 (postępowanie umorzono z powodu kryzysu) oferowany wspólnie przez Tatrę oraz polską firmę Auto Hit.
Dla naszej armii Auto Hit zaplanował wykorzystanie silnika Iveco Cursor 8 o mocy 352 KM, co przede wszystkim pozwoli na ograniczenie masy własnej pojazdu do 8800 kg. Terenowy charakter samochodu podkreślają opony pojedyńcze 14.00 R20, a opcjonalnie 16.00 R20.
Zdolności tego pojazdu dobrze pokazuje film – kliknij tu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: