Zapowiedzi Husqvarny na 2015 – szwedzki minimalizm
W ramach targów EICMA swoje prototypy zaprezentowała marka Husqvarna - była to jej pierwsza prezentacja od czasu przejęcia przez KTM. Pokazane maszyny wprawdzie nie pojawią się na razie na rynku - ale już jest o nich głośno, a wyglądają tak nietypowo, że postanowiliśmy przyjrzeć się im bliżej.
Najważniejszym prezentowanym modelem było 701 Supermoto – uliczny zawadiaka w biało-granatowo-żółtych barwach. Sinik ma pojemność 690 cm³ i 67 KM, jest jednocylindrowym czterosuwem. Brzmi znajomo? Tak, wygląda na to, że Husqvarna mocno zapożycza się u KTM jeśli chodzi o części i konstrukcję silnika… Maszyna waży 145 kg, jest wyposażona w sprzęgło poślizgowe, ABS, zawieszenie firmy WP i system Ride-by-Wire z kilkoma trybami do wyboru. To wciąż jeszcze prototyp, Husqvarna zapowiada, że pierwsze egzemplarze pojawią się w sprzedaży dopiero na jesieni 2015 roku.
Husqvarna 401 Vitpilen Concept |
fot. Husqvarna |
Na bazie KTM Duke 390 powstały dwa inne prototypy Husqvarny, które natychmiast przyciągają wzrok. To nawiązujące do słynnej w latach 50 „Srebrnej Strzały” (Silverpilen) dwie nowe konstrukcje: 401 Vitpilen i 401 Svartpilen. Nazwy oznaczają odpowiednio „Białą” i „Czarną Strzałę”. Zapożyczenie ramy i silnika od KTM Duke nie rzuca się w oczy, bo całą uwagę skupia na sobie nowoczesny, minimalistyczny design . Szwedzi pokazali swoja wariację na temat cafe racerów – maksymalnie prostą, ze szczyptą futuryzmu. Ten styl wraca ostatnio do łask (wystarczy wspomnieć debiutujące niedawno Ducati Scramblery – przeczytasz o nich tu). Skandynawowie przefiltrowali jednak klasyczną ideę przez swoje minimalistyczne wzornictwo – efekt jest naprawdę ciekawy.
Husqvarna 401 Svartpilen Concept |
fot. Husqvarna |
Motocykle ważą około 135 kg, dysponują mocą 43 KM, a znając osiągi i inne zalety Duka 390 możemy się spodziewać, że będą łatwe w prowadzeniu i ekonomiczne. A do tego ten absolutnie niepodrabialny wygląd…
Kluczowym elementem obu prototypów są wyraziste okrągłe reflektory, otoczone pierścieniem wykonanym w technologii LED. Interesująco wygląda sylwetka motocykla, w której bak płynnie przechodzi w część z kanapą. 401 Vitpilen, czyli wersja biała, jest motocyklem miejskim, na szosowych oponach i pozbawionym wszelkich zbędnych elementów. Natomiast 401 Svartpilen otrzymał ciekawie wkomponowane bagażniki – z tyłu oraz na baku, i kostkowe opony. Ta wersja ma zatem służyć do dalszych wypadów poza miasto. W Svartpilen zwraca również uwagę nietypowy kształt wydechu i jego sposób zamontowania – bardzo wysoko, niemal przy tylnym bagażniku.
Szwedzki koncern zapowiada, że jeśli zainteresowanie tymi dwoma prototypami okaże się wystarczające, skierują je do produkcji. Jeśli miarą jest ilość publikacji na ich temat i zainteresowanie nie tylko w mediach branżowych – to raczej możemy liczyć, że te obietnice zostaną spełnione. Zdjęcia obu 401 wypłynęły już bowiem na wielu serwisach designerskich i lifestylowych.
Husqvarna 701 supermoto |
fot. Husqvarna |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Husqvarna jest włoska
Anonymous - 5 marca 2021
Husqvarna jest włoska