Laia Sanz wystartuje w Rajdzie Dakar 2015 na motocyklu Honda RF450 Rally
Honda zamierza walczyć o zwycięstwo w styczniowym Rajdzie Dakar, w którym wystawi aż piątkę reprezentantów w tym jedną kobietę, na nowym, fabrycznym modelu Honda CRF450 Rally.
Nowych motocykli Hondy dosiądą: Joan Barreda (Hiszpania 31 lat), Paolo Goncalves (Portugalia, 35), Helder Rodrigues (Portugalia, 35), Jeremias Israel (Chile, 33) oraz Laia Sanz (Hiszpania, 28).
Team HRC w swoim trzecim starcie w najbardziej prestiżowym i wymagającym rajdzie na świecie za cel stawia sobie nie tylko zwycięstwo, ale także rozwój motocykla będącego bazą dla nadchodzącej wersji produkcyjnej.
Laia Sanz i Team HRC |
fot. Honda |
W ramach przygotowań ekipa weźmie w październiku udział w Rajdzie OiLibya du Maroc w Maroku, zaś na starcie Dakaru ustawi się czwartego stycznia 2015 roku w Buenos Aires w Argentynie. Podczas trwającej dwa tygodnie rywalizacji motocykliści pokonają dziewięć tysięcy kilometrów wymagającą trasą prowadzącą przed Argentynę, Boliwię i Chile.
Joan Barreda, Paulo Goncalves i Helder Rodrigues startowali w tym sezonie w wielu rundach rajdowych mistrzostw świata Cross-Country. Aktualny mistrz świata, Goncalves, wygrał otwierające sezon zmagania Abu Dhabi Deser Challenge, podczas gdy Barreda triumfował w Sealine Qatar Rally. Goncalves jest obecnie drugi w tabeli i w Maroku będzie walczył o kolejny tytuł. Nowe twarze w zespole HRC to Chilijczyk Jeremias Israel oraz zwyciężczyni Dakaru w kategorii kobiet Laia Sanz.
Laia Sanz |
fot. Honda |
„Naszym celem jest zwycięstwo w Dakarze!” – Joan Barreda powiedział podczas prezentacji Teamu HRC, która odbyła się w czwartek na hiszpańskim torze Motorland Aragon przy okazji czternastej rundy mistrzostw świata MotoGP, w których Marc Marquez i Dani Pedrosa z zespołu Repsol Honda zajmują obecnie dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej.
„To niesamowite jak świetnie w różnych warunkach radzi sobie Honda CRF450 Rally – dodał Paulo Goncalves. – Jest niewielka, mocna i łatwa w prowadzeniu. To najlepszy motocykl jakim kiedykolwiek jeździłem i ważny element mojego mistrzowskiego tytułu. Gdybym mógł ożeniłbym się z tą maszyną!”.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: