Karolina Czapka trzykrotnie na podium
Karolina Lampel-Czapka odniosła trzy zwycięstwa w rundzie WSMP/DSMP na torze Poznań. W sprintach Dywizji 4, Renault Megane Trophy prowadzone przez ustroniankę, dwukrotnie okazało się najszybsze w klasie 3500, każdorazowo finiszując w generalce na trzecim miejscu.
fot. Karolina Autosport
|
W sprintach Dywizji 4, Renault Megane Trophy prowadzone przez ustroniankę, dwukrotnie okazało się najszybsze w klasie 3500, każdorazowo finiszując w generalce na trzecim miejscu – za Ferrari Macieja Stańcy i Porsche Roberta Lukasa. Karolina została nową liderką mistrzostw Polski w D4-3500 i awansowała na trzecią lokatę w Grand Prix Polski. Megane wystawione przez zespół Karolina Autosport, odegrało również jedną z głównych ról w trzygodzinnym wyścigu długodystansowym. Karolina i Mateusz Lisowski triumfowali w klasie 3, a do zwycięskiego Porsche zabrakło im na mecie 29 sekund.
Karolina popisała się drugim czasem w kwalifikacjach przed dwoma sprintami Dywizji 4. W sobotę prowadziła po starcie, ale na drugim okrążeniu na czoło wysuneło się 550-konne Ferrari Macieja Stańcy. Potem w Megane przegrzały się tylne opony. Karolina wykonała piruet i spadła na 5 miejsce, jednak na dystansie dwóch okrążeń wróciła do czołowej trójki.
W niedzielę rano program zawodów był wyjątkowo napięty. Kierowcy Dywizji 4 musieli zaliczyć kolejno kwalifikacje przed sprintem, czasówkę przed rundą DSMP, wreszcie sam sprint na dystansie 15 okrążeń. Megane spóźniło się na start i Karolina rozpoczynała wyścig z depo. Na starych oponach przebiła się na podium, wygrywając klasę.
W DSMP, Megane startowało z trzeciego pola – za dwoma Ferrari, przed dwoma Porsche. Karolina prowadziła po swojej zmianie w połowie dystansu. Szanse na zwycięstwo pogrzebała zdarta lewa tylna opona. Mateusz Lisowski musiał wykonać nieplanowany pit stop – i po trzech godzinach ścigania do Porsche zabrakło niecałe pół minuty.
fot. z archiwum Karoliny Czapki
|
– Jestem bardzo zadowolona z całych zawodów. Cieszę się, że kolejny raz mogłam wystartować na torze w Poznaniu, ścigać się przed polskimi kibicami. Niektórzy narzekają, że ciągle mamy w kalendarzu Poznań, ale ja lubię ten tor. Czuję się tam jak u siebie i ogólnie jest fajnie. Wyścig długodystansowy przebiegł z przygodami. Dostałam stop & go za wyprzedzanie przy żółtej fladze. Skoro mnie ukarano, to widocznie tak było, choć nie przypominam sobie takiej sytuacji. Prowadziliśmy po mojej zmianie, ale później musieliśmy wykonać dodatkowy postój. W połowie dystansu zazwyczaj wszyscy zmieniają przednie koła, jednak u nas sprawdziliśmy – i opony były w porządku. A potem Mateuszowi zdarła się do płótna lewa tylna opona. Albo była to wada fabryczna, albo źle wyważone koło. Trudno, drugie miejsce też nas cieszy. Ogólnie był to bardzo ciężki i trudny wyścig. Na początku w Ferrari eksplodował silnik i na czterech zakrętach cały tor był zabrudzony olejem. Harmonogram był bardzo napięty – z jednej czasówki wyjeżdżaliśmy na następną. Chyba było za ciasno w programie – i dlatego spóźniłam się na start do sprintu. Po parc ferme mieliśmy tylko pół godziny do wyjazdu na pola startowe, a trzeba było jeszcze dokonać zmian w samochodzie i wszystko posprawdzać. Pojechałam wyścig na starych oponach, które miały posłużyć tylko na dojazd na pola startowe – powiedziała Karolina po zawodach.
WYŚCIG 1 (15 okrążeń)
1. Maciej Stańco – Ferrari 430 GT3 24.02,156
2. Robert Lukas – Porsche 997 GT3 Cup +21,480
3. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy +37,352
4. Krzysztof Spyra – Renault Megane Trophy +1.38,830
5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr
6. Maciej Rybarczyk – Renault Clio RS -2 okr.
WYŚCIG 2 (15 okrążeń)
1. Maciej Stańco – Ferrari 430 GT3 24.01,098
2. Robert Lukas – Porsche 997 GT3 Cup +36,964
3. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy +39,752
4. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +49,282
5. Michał Słomian – Lotus Exige +1.12,044
6. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup +1.26,839
PUNKTACJA GRAND PRIX POLSKI
1. Stańco 46, 2. Lukas 45, 3. Lampel-Czapka 26, 4. Konopka 20, 5. Miękoś 12, 6. A. Gładysz 11, Zaleski 11, Spyra 11.
Klasa D4-3500: 1. Lampel-Czapka 46, 2. A. Gładysz 32, 3. M. Gładysz 26.
2 RUNDA DSMP
1. Adam Kornacki/Robert Lukas – Porsche 997 GT3 Cup 3:01.3,264
2. Karolina Lampel-Czapka/Mateusz Lisowski – Renault Megane Trophy +29,247
3. Teodor Myszkowski/Stefan Biliński – Porsche 997 GT3 Cup -4 okr.
4. Patryk Pachura/Sebastian Pachura – Volkswagen Golf V TDI -10 okr.
5. Maciej Garstecki/Artur Czyż – Fiat Panda -12 okr.
6. Piotr Nowacki/Tomasz Nowacki/Adam Nowacki – Volkswagen Golf VI TDI -13 okr.
PUNKTACJA DSMP
1. Kornacki/Arnold/Lukas 80, 2. Myszkowski/Biliński 60, 3. Garstecki/Czyż 48, 4. Gładysz/Gładysz 46, Lampel-Czapka/Lisowski 46, 6. Michałowski/Matuszyk/Kosiba 38.
Klasa 3: 1. Gładysz/Gładysz 18, 2. Lampel-Czapka/Lisowski 16, 3. Szwagieczak/Obuchowski/Magdziarz 8.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: