Karolina Chojnacka

Red Bull będzie produkować silniki

Zespoły Formuły 1 zgodziły się na forsowany przez Red Bulla pomysł zamrożenia rozwoju silników z początkiem 2022 roku.

Zespoły Formuły 1 jednogłośnie przyjęły propozycję zamrożenia rozwoju silników wraz z początkiem sezonu 2022. Pomysł ten od dłuższego czasu forsował Red Bull, który w związku z decyzją Hondy o wycofaniu się z F1, chciał dalej, samodzielnie korzystać z silników japońskiego producenta. Zespół spod znaku czerwonego byka nie byłby w stanie udźwignąć gigantycznych kosztów związanych z rozwojem silnika, dlatego tak bardzo zależało mu na zamrożeniu rozwoju silników. Gdyby nie udało się wypracować takiej zasady, zespół groził opuszczeniem F1.

Przeczytaj też: Bolid Alfy Romeo zaprezentowany w Warszawie! Zobaczcie zdjęcia!

Udało się, Red Bull zostaje, przejmuje silniki Hondy i ogłasza powstanie specjalnej jednostki, zajmującej się silnikami. Honda w swoim oświadczeniu przekazała:

Z przyjemnością ogłaszamy, że po decyzji o opuszczeniu Formuły 1 z końcem sezonu 2021 udało nam się osiągnąć porozumienie, na mocy którego dwa zespoły należące do Red Bulla będą korzystać z naszej technologii silnikowej po sezonie 2021.

Doradca Red Bulla ds. sportów motorowych, dr Helmut Marko, w rozmowie dla „Motorsport Magazine” powiedział:

Został wyznaczony kurs dla nowej firmy, która powstanie w Milton Keynes. To będzie Red Bull Powertrains. Budynek numer 8, jeden z istniejących, zostanie zaadaptowany na warsztat silnikowy.

Utworzenie Red Bull Powertrains Limited jest odważnym posunięciem Red Bulla, ale decyzję podjęliśmy po dokładnej i szczegółowej analizie. Jesteśmy świadomi konieczności ogromnego zaangażowania, ale uważamy, że utworzenie nowego podmiotu jest najlepszą opcją.

{{ image(34602) }}

Przeczytaj też: Premiera trzeciego sezonu serialu Netflixa o F1 już za miesiąc! Zobaczcie zwiastun!

Marko uważa, że własny program silnikowy zapewni Red Bull Racing (oraz Alpha Tauri) zaczną poprawę w zakresie osiągów, ponieważ ich rozwiązania zostaną dostosowane do podwozi, które są opracowywane przez Red Bull Technology:

Budowa silnika będzie skoordynowana z pracami działu ds. podwozia. Optymalizacja nastąpi po obu stronach. Gdybyśmy mieli np. silnik od Renault, musielibyśmy dostosować podwozie, chłodnicę i inne elementy związane z tym projektem.

Helmut Marko poinformował również, że za przygotowanie niezbędnego zaplecza będzie odpowiedzialna austriacka firma AVL, specjalizująca się w układach napędowych, z którą Red Bull już wcześniej współpracował już przy różnych projektach.

{{ gallery(3240) }}

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze