Niepozorni mocarze – Audi S1 i Audi S1 Sportback
Czy małe rzeczywiście musi oznaczać niezbyt... żwawe? Oczywiście, że nie. Wielu producentów udowodniło, że nawet najmiejsze samochody mogą uchodzić za sportowe. Audi prezentuje zatem S1 i S1 Sportback - dwa mocne klejnoty w gamie.
Audi S1 i S1 Sportback z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 231 KM i momencie obrotowym 370 Nm mają stały napęd na cztery koła quattro i przeprojektowane podwozie. Sprint do setki zajmuje im odpowiednio 5,8 lub 5,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h.
Audi S1 |
fot. Audi |
Sercem napędu quattro jest wielopłytkowe sprzęgło umieszczone przy tylnej osi. Elektroniczna blokada sprzęgła z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, to jedna z funkcji systemu stabilizacji toru jazdy ESC. System posiada dwustopniową możliwość dezaktywacji i uzupełnia pracę sprzęgła wielopłytkowego, dodatkowo delikatnie przyhamowując koła będące po wewnętrznej stronie zakrętu. Współpraca obu systemów ma sprawiać, że pojazd jest bardzo zwrotny i stabilny.
W Audi S1 i S1 Sportback zmodyfikowano łożyska przegubów przedniego zawieszenia, co ma zwiększyć spontaniczną reakcję podczas skrętu. Z tyłu pojazdu, konstrukcję czterowahaczową zastąpiono osią z wahaczami zespolonymi, typową dla modeli A1. Jest ona sportowa i sztywna.
Powiększona pompa hamulcowa oraz dużych rozmiarów tarcze hamulcowe – przednie o średnicy 310 mm – mają zapewniajać dobre hamowanie. Na życzenie, czerwone zaciski hamulcowe kół przednich ozdabia się emblematem „S1”. Oba modele opuszczają fabrykę na kołach o średnicy 17 cali, z oponami w rozmiarze 215/40 R17. Opcjonalnie dostępne są 18-calowe obręcze z oponami 225/35 R18.
W autach zamontowano ksenonowe reflektory Xenon plus. Diodowe światła tylne otrzymały nową, poziomą stylizację. Wiele detali, przede wszystkim przedniego i tylnego zderzaka, progów i układu wydechowego, nabrało wyrazistości. Dzięki opcjonalnemu, zewnętrznemu pakietowi stylistycznemu quattro, obejmującemu np. spojler dachowy, samochody zyskały jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.
Audi S1 Sportback |
fot. Audi |
Wewnątrz zegary mają typowe dla modeli S ciemnoszare podziałki. Nakładki na pedałach wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Alternatywnie do montowanych seryjnie sportowych foteli, zamówić można siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, pojazd wyposażony w pakiet stylistyczny „wnętrze quattro”, zyskuje wyraźne kolorowe akcenty.
Audi S1 i S1 Sportback trafią do salonów sprzedaży w drugim kwartale 2014 roku. Dzięki systemowi Audi connect z telefonem pokładowym, w obu modelach dostępny jest internet. Pasażerowie, za pomocą punktu dostępowego Hotspot (WLAN) mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje urządzenia mobilne. Z kolei kierowca, może korzystać w pojeździe z dopasowanych do jego potrzeb usług online Audi connect.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: