Hamowanie przed (pustym) przejściem, prawie zakończyło się kolizją
Oto kolejny przykład z polskich dróg, w którym jeden kierowca chce być miły, pozostali nie odczytują jego zamiarów w porę i nagle zamiast pokazu uprzejmości, mamy bardzo niebezpieczną sytuację.
Jest wiele sytuacji, w których kierowca może zatrzymać się i umożliwić pieszemu przejście na drugą stronę, w sposób zupełnie bezpieczny. Wielopasmowe, ruchliwe drogi z pewnością się do nich nie zaliczają. Dlaczego? Zobaczcie poniższe nagranie.
Nagłe hamowanie na drodze, bo przecież trzeba przepuścić pieszych, zakończone kolizją
Jadący w gęstym ruchu dwupasmową ulicą kierowca czerwonego Forda Focusa, zauważa pieszą, czekającą na przejście. Postanawia się zatrzymać. Czy bierze pod uwagę, że jego zamiaru może w porę nie odczytać kierujący Volvo na lewym pasie lub kierowca Opla jadący tuż za nim? Oczywiście że nie. On chce być uprzejmy, a prawo wymaga od nich domyślenia się, że zwalnia on w celu przepuszczenia pieszej, a nie na przykład skręcenia w bramę po prawej tuż przed przejściem.
Chciał przepuścić pieszą, zignorowało go 43 kierowców
Efekt finalny był taki, że kierowca Volvo pojechał dalej, a kierowca Opla nie domyślił się, że Ford się zatrzyma. W ostatniej chwili udało mu się zjechać na chodnik i uniknąć zderzenia. Komu w tej sytuacji należy się mandat? Kierowcy Volvo za wyprzedzanie na przejściu oraz kierowcy Opla za niezachowanie bezpiecznego odstępu. Lecz jakie by to miało znaczenie, gdyby piesza wyszła zza Forda i została potrącona przez Volvo? Albo gdyby w Forda uderzył Opel i wepchnął go na pieszą? Warto się nad tym zastanowić w podobnych sytuacjach.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
czy autor artykułu jeździ BMW?
Anonymous - 5 marca 2021
Że niby kierowca czerwonej fiesty ma się zastanowić???
Oj redaktorzyno. Weźże napisz coś mądrego, np jak ważne jest zwolnienie przed przejściem dla pieszych i jak ważne jest utrzymanie odpowiedniej odległości za poprzedzającym pojazdem.
Jak ważne jest nie wyprzedzanie na i bezpośrednio przed przejściem dla pieszych.
Poziom artykułu bardzo niski.
Anonymous - 5 marca 2021
Redaktor chyba nie ma prawa jazdy…Jadąc samochodem mamy obowiązek obserwacji znaków(różny rodzaj: poziome, pionowe itd) bo one określają co gdzie i jak należy robić. Znak informujący o przejściu nakazuje zmniejszyć prędkość i zachować ostrożność. Jeżeli pieszy wejdzie to ma pierwszeństwo. Kierowca czerwonego samochodu zachował się prawidłowo, kierowca za nim drogi nie obserwował a znaki miał głęboko gdzieś. Czy redaktorzyna nie uważa czasami, że to ten drugi źle postąpił, a nie ten co przepuścił pieszego???
Anonymous - 5 marca 2021
Masz zachować taki odstęp, żeby zahamować. Masz nie wyprzedzać przed i na przejściu. Coś w tym trudnego?