Nowe ambasadorki komisji kobiet w FIA
Powołano dwie nowe ambasadorki komisji kobiet FIA. Są to: Hiszpanka Silvia Bellot, która jest komisarzem na wyścigach F1 i Brytyjka indyjskiego pochodzenia Leena Gade – inżynier samochodów Le Mans.
Ambasadorki mają za zadanie zachęcać więcej kobiet do działania i osiągania sukcesów w administracji, organizacji sportów motorowych, a także samych startów w różnych dyscyplinach sportu samochodowego.
Silvia Bellot, biorąc za wzór swojego tatę, od 16 roku życia zdobywała kolejne szczeble kariery w FIA. Kilka razy startowała za kierownicą w zawodach samochodowych, jednak rodzina sprzeciwiała się takiej pasji.
Potrzebę adrenaliny zaspokoiła pracując przy wielu seriach wyścigowych min. GP2, GP3, WSR, WRC i DTM. W 2011 rroku zadebiutowała przy organizacji wyścigu F1 w Istambule; teraz robi to regularnie. Jej praca stewarda została nagrodzona na Gali FIA w 2012 roku. Bellot jest także pierwszą absolwentką programu treningowego FIA dla stewardów F1.
Silvia Bellot odbiera nagrodę FIA |
fot. FIA
|
Leena Gade pochodzi z Indii. Jej rodzice postanowili osiedlić się w Wielkiej Brytanii, aby dać szansę dzieciom na dobre wykształcenie. Nie ukierunkowali Leeny, więc nigdy nie usłyszała, że to, co chce robić – nie jest dla dziewczynek. W wieku 12 lat wiedziała, że chce być inżynierem, podobnie jak jej młodsza siostra Teena.
Pozostałe ambasadorki FIA poznasz tu. |
Kończąc studia inżynierskie, siostry Gaade wysyłały setki aplikacji do zespołów sportów motorowych z prośbą o przyjęcie. Zaczynały pracę w roli mechaników. Dziś Leena jest szefem inżynierów Audi Sport Team w wyścigach endurance, a jej siostra Teena w Skoda Motorsport.
Leena Gade |
fot. archiwum Leeny Gaade
|
Nowe ambasadorki i cała Komisja Kobiet FIA ma, nie tylko promować udział kobiet w sportach motorowych, ale pomagać wprowadzać do szkół programy edukacyjne: „F1 w szkołach” i „Formuła Student”. Na ich życzenie, FIA została sygnatariuszem Deklaracji Brighton z 1994 roku, która powstała przy okazji pierwszej konferencji, dotyczącej udziału kobiet w sporcie.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: