Platforma E-GMP: zasięg 500 km i ładowanie do 80% w 18 minut!

Hyundai Motor Group przedstawił E-GMP, pierwszą dedykowaną platformę dla samochodów elektrycznych, przeznaczoną dla nowej generacji pojazdów BEV.

Od 2021 r. E-GMP będzie stanowić bazę dla szeregu nowych pojazdów typu BEV, w tym Hyundaia IONIQ 5 oraz pierwszego dedykowanego modelu BEV firmy Kia Motors Corporation, który zostanie ujawniony w 2021 roku, a także szeregu innych modeli. Zaprojektowana wyłącznie dla pojazdów elektrycznych, platforma E-GMP daje więcej możliwości w porównaniu z istniejącymi platformami Grupy, z których każda została zaprojektowana z myślą o wykorzystaniu silników spalinowych.

E-GMP jest mniej skomplikowana od dotychczas stosowanych platform. Umożliwia szybki i elastyczny rozwój konstrukcji, które mogą być stosowane w większości segmentów pojazdów, takich jak sedany, crossovery czy SUV-y. Ponadto elastyczność platformy pozwala zaspokoić różne potrzeby Klientów, również w zakresie osiągów pojazdów. Korzystający z E-GMP, sportowy model będzie mógł przyspieszy od zera do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy i osiągnie maksymalną prędkość wynoszącą 260 km/h.

Platforma zapewnia większe bezpieczeństwo dzięki ramowej konstrukcji akumulatora wykonanej ze stali o ultra wysokiej wytrzymałości. Elementy ze stali tłoczonej na gorąco wokół akumulatora, zapewniając dodatkową sztywność. Energia zderzenia może być efektywnie pochłaniana, dzięki pochłaniającym energię sekcjom nadwozia i podwozia, efektywnym ścieżkom rozpraszania energii oraz centralnej części akumulatora ściśle połączonej z nadwoziem pojazdu.

Platforma umożliwia zastosowanie napędu tylnego lub na wszystkie koła, przy zastosowaniu dodatkowego silnika na przedniej osi. Układ napędu na cztery koła będzie pozwalał na rozłączenie połączenia pomiędzy przednim silnikiem i przednimi kołami.

E-GMP standardowo oferuje możliwość ładowania 800V i umożliwia ładowanie 400V bez potrzeby stosowania dodatkowych urządzeń lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która obsługuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400V do 800V w celu zapewnienia stabilnego ładowania. Samochód elektryczny oparty na E-GMP może dysponować zasięgiem ponad 500 km przy w pełni naładowanym akumulatorze, zgodnie z obowiązującą procedurą pomiaru zużycia energii (WLTP). Co więcej, może naładować się do 80 procent w zaledwie 18 minut. Natomiast zaledwie 5 minut wystarczy na uzyskanie 100 km zasięgu.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze