BMW S 1000 R – Dynamic Roadster bazujący na S 1000 RR po kuracji odchudzającej
Producent na oficjalnej prezentacji zapowiedział: "emocjonujący wygląd roadstera w połączeniu z supersportową dynamiką jazdy – to jest właśnie nowe BMW S 1000 R" - zobaczmy zatem co się zmieniło!
Dynamic Roadster oferuje zmiany w kluczowych obszarach silnika i zawieszenia zaczerpnięte bezpośrednio z supersportowego S 1000 RR. Bliskie pokrewieństwo z „RR” widać z każdej perspektywy. Dzięki redukcji do tego, co niezbędne, moc maksymalna wynosi 165 KM. Lżejszy o 5 kg napęd zaczerpnięty z S 1000 RR z dostosowanymi przełożeniami skrzyni biegów, zoptymalizowaną mocą w średnim zakresie obrotów i kontrolą momentu hamującego silnika (MSR) jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
Rzędowa jednostka czterocylindrowa bazuje na silniku S 1000 RR i dostarcza moc 121 kW (165 KM) przy 11 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 114 Nm przy 9250 obr/min. Niezwykle liniowa charakterystyka momentu obrotowego dała jeszcze szerszy, pełniejszy i sprzyjający płynnej jeździe zakres obrotów. Aby obniżyć hałas i zużycie paliwa, a także prędkość obrotową, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych, biegi 4., 5. i 6. mają teraz dłuższe przełożenia.
Zawieszenie, podobnie jak cały motocykl, zostało mocno odchudzone. Rama i wahacz bazują na S 1000 RR i są teraz znacznie lżejsze niż w poprzednim modelu. Jednocześnie w tzw. ramie Flex Frame silnik pełni funkcję nośną w znacznie większym zakresie niż dotychczas. Zaletą nowej ramy jest także bardzo wąska konstrukcja. Zmniejsza to znacznie szerokość motocykla w obszarze kolan, oferując tym samym jeszcze bardziej zrelaksowaną pozycję jazdy i jeszcze większą swobodę ruchu.
Wahacz został przejęty z S 1000 RR, a kolumna resorująca z kinematyką Full Floater Pro znajduje się teraz znacznie dalej od osi obrotu wahacza i silnika. Zapobiega to niepożądanemu nagrzewaniu od silnika i zapewnia jeszcze stabilniejsze właściwości w różnych temperaturach i jeszcze bardziej stałe tłumienie. W połączeniu z wahaczem zaczerpniętym z wyścigów daje to większą przyczepność i oszczędza oponę.
Trzy tryby jazdy, układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) i ABS Pro w standardzie. Wyposażenie dodatkowe „Tryby jazdy Pro” z ustawieniem „Dynamic Pro”, dynamiczna kontrola hamulców (DBC), kontrola momentu hamującego silnika (MSR), „Engine Brake” i „Power Wheelie”.
Nowy S 1000 R jest standardowo wyposażony w dynamiczną kontrolę trakcji DTC, ABS Pro o zoptymalizowanym działaniu w przechylach oraz trzy tryby jazdy „Rain”, „Road” i „Dynamic”.
Nowy reflektor diodowy i wydajne oświetlenie diodowe w wyposażeniu standardowym. Reflektor Pro z adaptacyjnym światłem zakrętowym i charakterystyczną listwą świetlną z funkcją światła dziennego jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
Lampy nowego S 1000 R działają w najnowocześniejszej technologii diodowej. Obejmują one nowy, charakterystyczny diodowy reflektor główny ze zoptymalizowanym światłem mijania i światłem drogowym. Również kierunkowskazy i lampy tylne działają w technologii diodowej. Tylne kierunkowskazy zostały przejęte z S 1000 RR i mają zintegrowaną funkcję świateł pozycyjnych i świateł stop.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: