Pomachaj i wskaż, czyli jak działają bezkontaktowe kontrolki, które symulują uczucie „dotyku”
Czy to koniec ekranów dotykowych i przycisków?
DS Automobiles współpracuje z Ultraleap, światowym liderem w technologii interfejsów człowiek-maszyna, aby wprowadzić najnowocześniejszą technologię dotykową działającą w powietrzu i śledzącą dłonie do przyszłych modeli DS. To może oznaczać koniec ekranów dotykowych i przycisków.
Producent samochodów opracował bezkontaktowy interfejs użytkownika, z kontrolą gestów zasilaną przez zaawansowane technologie śledzenia dłoni Ultraleap i haptyczne sprzężenie zwrotne w powietrzu. Badania wykazały, że użycie sterowania gestami i haptyki w środowisku samochodowym zapewnia trzykrotnie większą dokładność w porównaniu z ekranem dotykowym.
Kierowcy i pasażerowie mogą sterować systemem informacyjno-rozrywkowym i nawigacją, wykonując proste gesty w powietrzu. Gdy to robią, na ich dłonie wyświetla się haptyczna informacja zwrotna, aby potwierdzić, że polecenia zostały rozpoznane i zrozumiane.
Przeczytaj też: DS Aero Sport Lounge – sztuka podróżowania wg DS Automobiles
Technologia została opracowana zgodnie z wizją DS Automobiles, która ma na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wizualnego w kokpicie, promując dobre samopoczucie w kabinie i poprawiając bezpieczeństwo.
Wiodąca na świecie technologia śledzenia od Ultraleap generuje wirtualny model ruchów dłoni, modelując nie tylko palec lub dłoń, ale także kości i stawy, co umożliwia systemowi przewidywanie pozycji palca, nawet jeśli jest on zasłonięty.
Po zarejestrowaniu polecenia gestu, system dostarcza dotykową reakcję zwrotną, aby potwierdzić, że polecenie zostało rozpoznane i zrozumiane.
Korzystając z zestawu głośników ultradźwiękowych – które działają tak jak zwykłe głośniki, ale na wystarczająco wysokiej częstotliwości, aby nie były słyszalne – układy choreograficzne fal dźwiękowych tworzą pojedynczy, zlokalizowany punkt wysokiego ciśnienia przed ekranem lub powierzchnią. Niewielkie wibracje wywołane falami mogą być wykrywane przez receptory skóry, symulując uczucie „dotyku”.
W ten sposób steruje się szeregiem systemów w samochodzie, od systemów rozrywki w samochodzie po nawigację. Reakcja jest wzmocniona za pomocą sztucznej inteligencji, co skutkuje dokładną kontrolą gestów z ulepszonymi dotykowymi sprzężeniami zwrotnymi w powietrzu.
Przeczytaj też: DS 3 Crossback Ines de la Fressange Paris – limitowana edycja, tylko 150 egzemplarzy
Udowodniono, że ten typ systemu zapewnia trzykrotnie większą dokładność w porównaniu z tradycyjnymi ekranami dotykowymi – redukuje czas i mniej obciąża psychikę kierowcy. 25% uczestników badania korzystających z kontroli gestów i haptyki w ogóle nie patrzyło na ekran. Według DS. Automobiles system oferuje lepszą kontrolę i bezpieczeństwo kierowcy oraz lepsze wrażenia z jazdy.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: