Aznom Palladium – znamy dane techniczne wielkiej limuzyny!
Aznom Palladium od kilku miesięcy był wielką zagadką. Włosi w końcu wyjawili wszystkie informacje o pierwszej na świecie "hiper-limuzynie".
Aznom Palladium został zaprojektowany i wyprodukowany we Włoszech. Głównym założeniem marki było odtworzenie idei słynnych włoskich konstruktorów nadwozi sprzed kilkudziesięciu lat, kiedy każdy pojazd był wytwarzany ręcznie. I udało to się!
Wyprodukowaliśmy ten pojazd przy użyciu rzemieślniczych technik produkcji, które są dziś prawie zapomniane, takie jak ręczne wykonanie karoserii, wraz z innymi rozwiązaniami technologicznymi – konstruktorzy silników, garbarze, trzepacze paneli, projektanci i inżynierowie, którzy pracowali przy tym projekcie, są spadkobiercami tradycji, która rozsławiła włoskie samochody na całym świecie -powiedział założyciel firmy Aznom, Marcello Meregalli
Przeczytaj także: http://Aznom Palladium – pierwsza „hiper-limuzyna” na świecie. Znamy datę premiery!
Nazwano go hiper-limuzyną, ponieważ łączy w sobie tradycyjne cechy luksusowych sedanów o wyjątkowych możliwościach typowych dla innych rodzajów samochodów. Każdy egzemplarz będzie dopasowany do klienta.
Nazwa modelu wskazuje na majestatyczną i klasyczną estetykę, czerpiąc inspiracje z rezydencji włoskiego architekta Andrei Palladio. Jednak chemikom może kojarzyć się to z rzadkim i lśniącym metalem o tej samej nazwie – pallad.
Pasażerowie tylnej kanapy będą rozkoszować się luksusem. Do ich dyspozycji będą wygodne siedzenia, a wokół nich ukryte szuflady i schowki. Kierowca również nie może narzekać na niewygodę. Będzie miał w zasięgu ręki konsolę centralną i wyświetlacz najnowszej generacji. Dodatkowa konsola na drzwiach umożliwi mu kontrolę m.in. oświetlenia wnętrza, klimatyzacji, lodówki pokładowej, otwierania i zamykania wszystkich szuflad i schowków, bagażnika oraz oczywiście drzwi.
Klimatyzacja ma mieć dwa niezależne systemy, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mogą mieć inną temperaturę niż pasażerowie z przodu. Dla dopełnienia luksusu, w pojeździe znajduje się własnoręcznie zrobiony zegar ze złota i palladu. W prezencie klient dostaje parasolkę podpisaną przez Francesco Maglia (historyczną firmę produkującą parasole w Mediolanie od 1854 r.)
Pod maską znajdziemy 5,7-litrowy silnik V8 biturbo dostrojony przez Monza Garage, który zapewnia 710 KM i 950 Nm momentu obrotowego. W pewnych okolicznościach silnik będzie działał tylko na 4 cylindrach, co zmniejszy zużycie paliwa oraz zanieczyszczanie powietrza. Na życzenie klienta może zostać zainstalowany także silnik elektryczny.
Z potężnym silnikiem spalinowym skonfigurowana jest 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów. Pojazd, w zależności od kierowcy, będzie napędzany albo tylko na koła tylne albo na obie osie. Aby ten olbrzym się zatrzymał, zamontowano wentylowe tarcze w rozmiarze 408 x3 4mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo GT z przodu, a z tyłu 380 x 28 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami.
Przeczytaj także: http://Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna – sedan na sportowo
Zadbano również o bezpieczeństwo pasażerów. Pojazd będzie wyposażony w sześć poduszek powietrznych, systemy wspomagania kierownicy, czujniki i wiele innych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy m.in. system ABA i HDC.
Szczegóły silnika | |
silnik | V8 biturbo |
pojemność skokowa | 5,7 l |
max. moc | kw 522 (710 KM) |
max. moment obrotowy | 950 Nm przy 4.200 obr. / min. |
Przeniesienie napędu | |
skrzynia | 8-biegowa automatyczna |
rodzaj napędu | na tylną oś lub na obie osie |
Osiągi | |
max. prędkość | 210 km/h |
0-100km/h | 4.5 s |
Wymiary | |
długość | 5960 mm |
szerokość | 2085 mm |
wysokość | 1971 mm |
waga | 2650 kg |
pojemność bagażnika | 621 l |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: