eBussy – modułowy pojazd elektryczny o zasięgu 600 km
Poznajcie Electric Brands eBussy, który wykorzystuje konstrukcję modułową, aby (potencjalnie) oferować całą gamę konfiguracji do przewozu pasażerów i ładunków. Brzmi świetnie, nie?
Nam najbardziej podoba się karoseria Camper i Cabrio, ale Electric Brands zapewnia potencjalnym klientom wszystkie inne typy samochodów – od podstawowej platformy, po dwu- i czterodrzwiowe pickupy i wszystko co pomiędzy nimi.
Cała koncepcja przypomina nam kolejną niesamowicie uroczą serię produktów, która zaczęła się od Volkswagena Beetle. Niemiecki producent samochodów zastosował jedną podstawową konstrukcję podwozia, którą potocznie nazywamy „pan”, zmieniając ją w razie potrzeby, aby zaoferować gamę coupe, sedanów, furgonetek i ciężarówek.
Przeczytaj też: Europa jest gotowa na elektryczną rewolucję! Po raz pierwszy w historii zarejestrowano więcej elektryków niż diesli!
Oprócz opcji zorientowanych na jazdę po utwardzonych drogach, Electric Brands zamierza zaoferować również wariant, który nazywa „Offroad”, z podniesionym zawieszeniem i oponami terenowymi. Każdy z opcjonalnych korpusów może znajdować się na podwoziu terenowym, a ponieważ cała platforma ma stały napęd na wszystkie koła, zejście z utartej ścieżki powinno być uzasadnioną możliwością. Każda wersja posiadałaby również zintegrowane moduły słoneczne i hamowanie rekuperacyjne.
Platforma eBussy teoretycznie oferowałaby akumulatory o mocy od 10 kWh do 30 kWh. Ze względu na niewielką masę pojazdu podstawowego (wynoszącą około 453 kg) powinno to wystarczyć, aby przejechać odległość od 199 do 600 km. Oczywiście spodziewamy się, że szacowany zasięg może się drastycznie zmienić w zależności od konfiguracji pojazdu i obciążenia.
Przeczytaj też: Samochód elektryczny bez tajemnic – zobacz, co kryje się pod karoserią!
Electric Brands przyjmuje aktualnie rezerwacje na wszystkie style eBussy z cenami rozpoczynającymi się od około 18 400 dolarów (czyli 72 174 złotych) i od tego pułapu rosnącymi. Dostawy samochodów do klientów mają rozpocząć się w 2021 roku.
W chwili pisania tego tekstu na stronie internetowej firmy odnotowano 4080 rezerwacji, a najpopularniejszym modelem był samochód kempingowy.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: