Peugeot 3008 po liftingu już w Polsce. Znamy cenę i wyposażenie!
Już niedługo na polskie drogi wyjedzie odświeżony Peugeot 3008. Model ten jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Active, Allure i GT a każdy z wariantów można wzbogacić o dodatkowe opcje wraz z dodatkiem Pack. Ile kosztuje i co znajdziemy w standardzie?
Zmiany modelu 3008 zaczynają się od nadwozia – Peugeot zadbał o nowoczesne i dynamiczne linie na masce samochodu, teraz grill jest bez obramowania a jego przedłużeniem są listwy pod światłami, które spajają wszystkie elementy w elegancką całość. Oczywiście na końcu maski dumnie został wyeksponowany numer modelu – 3008.
Sportowy styl odświeżonego 3008 podkreślają boczne wloty powietrza oraz lakierowana osłona podwozia. Wersje GT i GT Pack mają charakterystyczny grill. Zmienione zostały również przednie reflektory, które już w podstawowym poziomie wyposażenia posiadają diody LED i są przedłużone „kłami” świateł dziennych z chromowaną końcówką. Nowe, bardziej nowoczesne światła tylne również są wyposażone w technologię Full LED (łącznie ze światłami cofania), z trójwymiarowym śladem pazura.
SUV Peugeot 3008 będzie dostępny w kilku kolorach nadwozia: Niebieski Célèbes (nowy), Niebieski Vertigo (nowy), Biały Perłowy, Szary Artense, Szary Platinium, Czarny Perla Nera, Czerwony Ultimate.
Oferowana jest także nowa opcja „Black Pack” w najwyższych poziomach wyposażenia GT i GT Pack. Obejmuje liczne elementy w ciemnej kolorystyce: grill i logo „Dark chrome”, oznaczenia 3008 / GT / Peugeot w matowo-czarnym kolorze, osłonę podwozia w czarnym lśniącym kolorze, listwy w przednich błotnikach w czarnym lśniącym kolorze, relingi dachowe w matowo-czarnym kolorze, listwy dachowe w czarnym lśniącym kolorze, listwy w spojlerze w czarnym lśniącym kolorze, listwę w tylnym zderzaku w czarnym lśniącym kolorze, czarną dolną część drzwi oraz specjalne obręcze 19” „Washington” w kolorze Czarny Onyx pokryte lakierem Black mist.
We wnętrzu natomiast znajdziemy Panel cyfrowych zegarów 12,3”, którego ustawienia można dowolnie zmieniać, jest wyposażony w ekran cyfrowy wykonany w technologii Normally Black. Centralnie umieszczony ekran dotykowy HD 10” jest wyposażony w siedem przycisków typu „toggle switch”.
Wersje z silnikami spalinowymi z automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać jeden z trzech trybów: Normal, Sport i Eco. W hybrydach typu plug-in przełącznik trybów jazdy umożliwia wybór trybu Electric (domyślnie ustawiony tryb przy ruszaniu), Hybrid, Sport lub 4WD.
Oczywiście nie mogło zabraknąć inteligentnych systemów wspomagania kierowcy takich jak: system noktowizyjny Night Vision, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system utrzymania położenia na pasie ruchu, system automatycznego hamowania awaryjnego, czy system rozszerzonego monitorowania znaków drogowych.
Podstawą gamy są trzy poziomy wyposażenia. Poszczególne poziomy wyposażenia przedstawiają się następująco (z kilkoma przykładami wyposażenia):
- ACTIVE: Aluminiowe obręcze kół 17” / Pakiet „Widoczność” / System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu hands free / Dwustrefowa klimatyzacja / Wspomaganie parkowania tyłem / Radio cyfrowe (DAB),
- ACTIVE Pack: ACTIVE + Mirror screen / elektrycznie składane lusterka boczne / Wspomaganie parkowania przodem i VisioPark 1,
- ALLURE: Aluminiowe obręcze kół 18” / Dodatkowo przyciemniane szyby / Pakiet Safety Plus / Nawigacja z ekranem 10” HD / Tapicerka ze skóry ekologicznej i tkaniny,
- ALLURE Pack ALLURE + / System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu hands free + Relingi dachowe + Fotel pasażera z funkcją składania do położenia stolika + Pakiet specjalnego oświetlenia kabiny i tekstylne elementy dekoracyjne,
- GT: Specjalne aluminiowe obręcze kół 18” / Dach Black Diamond / Pakiet Drive Assist Plus / Reflektory Full LED / Tapicerka ze skóry ekologicznej i Alcantary,
- GT Pack: GT + Aluminiowe obręcze kół 19” / Bezdotykowy system otwierania bagażnika / Pakiet City 2 / HiFi FOCAL® / Pakiet elektrycznych regulowanych siedzeń z funkcją masażu.
Peugeot 3008 będzie dostępny z dwoma napędami hybrydowymi plug-in: Hybrid4 300 z napędem na cztery koła o zasięgie do 59 km w trbie 100% elektrycznym oraz Hybrid 225 e-EAT8 z napędem na dwa koła i zasięgiem do 56 km. Napęd HYBRID4 300 e-EAT8 to połączenie silnika PureTech o mocy 200 KM i dwóch silników elektrycznych: silnika na przedniej osi współpracującego ze skrzynią biegów e-EAT8 i rozwijającego moc 110 KM i drugiego silnika na tylnej osi o mocy 112 KM.
Wersja z napędem na dwa koła Hybrid o mocy 225 KM to połączenie silnika PureTech o mocy 180 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM współpracującym ze skrzynią biegów e-EAT8. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 13,2 kWh. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego 3,7 kW, a w opcji prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW.
Szacunkowy czas ładowania z różnych stacji wynosi:
- ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 1 godziny 45 minut prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
- ze wzmocnionego gniazda 16 A: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 4
- godzin prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3,7 kW,
- z gniazda standardowego 8 A: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7 godzin prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3,7 kW.
Peugeot 3008 dostępny będzie także z silnikami spalinowymi:
Silniki benzynowe:
- Trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l: PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, PureTech 130 S&S EAT8.
- Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,6 l: PureTech 180 EAT8.
Silniki wysokoprężne:
- Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l: BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, BlueHDi 130 S&S EAT8.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: