Hyundai RM20e Racing Midship – zelektryfikowany samochód wyścigowy nowej generacji
Hyundai RM20e Racing Midship to zelektryfikowany samochód wyścigowy przedstawiający potencjał elektrycznych samochodów sportowych modeli N marki Hyundai.
Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020.
Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego, które zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność przy niskim biegunowym momencie bezwładności.
W 2012 roku Hyundai rozpoczął projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Platforma RM stanowi dla inżynierów swoiste „laboratorium na kołach”, służące do testowania wyczynowych technologii .
Przeczytaj też: Nowy Hyundai Kona i całkowicie nowa Kona N Line zaprezentowane! SUV-y otrzymały szereg modernizacji i nowych funkcji
Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR. Miał on swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Modele RM nieustannie przechodzą intensywne testy w celu sprawdzenia zaawansowanych technologii, monitorowania rzeczywistego wzrostu ich wydajności oraz ulepszania ich przed zastosowaniem w przyszłych modelach N.
Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group, powiedział:
Nowy zelektryfikowany RM20e wprowadza sprawdzoną platformę RM w nową dekadę XXI wieku, rozszerzając zakres wydajności elektryfikacji w normalnych warunkach drogowych oraz w modelach Racing Midship. Inżynierowie Hyundai projektujący modele N nadal gromadzą cenne informacje na temat rozwoju bezemisyjnej wydajności.
Wyposażony w niezwykle mocny napęd elektryczny o mocy 810 koni mechanicznych (596 kW) i momencie obrotowym 960 Nm, RM20e zapewnia doskonały czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h, wynoszący mniej niż trzy sekundy i osiągający prędkość 200 km/h w 9,88 sekundy.
RM20e wykorzystuje centralne umieszczenie silnika i tylny napęd, aby uzyskać wymaganą przyczepność dla tak szybkiego przyspieszania. RM20e łączy w sobie osiągi, równowagę, skuteczność hamowania i przyczepność znane z samochodów wyścigowych, zachowując przy tym zdolność do codziennego poruszania się po drogach.
Najnowocześniejszy zelektryfikowany układ napędowy RM20e stanowi połączenie niesamowitych osiągów z zerową emisją.
Przeczytaj też: Poznajcie Tucsona, bezpańskiego psa, który został konsultantem samochodowym Prime Hyundai
Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Company, wyznał:
Prototyp samochodu sportowego RM20e wyraźnie wskazuje nasze aspiracje zelektryfikowania sportowej submarki Hyundai N, zapewniając modelom N osiągi supersamochodów. Modele N nie już tylko zwiększą liczbę uderzeń serca na minutę kierowcy dzięki mocnym silnikom, ale także dzięki dostępnemu natychmiast momentowi obrotowemu i niezawodnym ekologicznym napędom. RM20e udowadnia, że emocje z jazdy są szczególnie istotne, również w zelektryfikowanych wariantach modeli N.
„N” w modelach Hyundai z serii N oznacza Namyang, siedzibę globalnego centrum badawczo-rozwojowego Hyundai utworzonego w Korei w 1995 roku, gdzie narodził się koncept N, oraz Nürburgring, gdzie znajduje się Europejskie Centrum Testowe Hyundaia. Ścisłe powiązanie między Namyang i Nürburgring stworzyło fundament dla submarki N, bazując na doświadczeniu zdobytym w sportach motorowych, aby zapewnić niesamowite przeżycia z jazdy klientom.
Wyczynowe technologie modeli N marki Hyundai są doskonalone na kultowej północnej pętli toru Nürburgring. Każdy samochód Hyundai biorący udział w testach wytrzymałościowych pokonuje tor ponad 420 razy na mokrej i suchej nawierzchni w ciągu zaledwie czterech tygodni, co symuluje 160 000 km jazdy w warunkach drogowych. Nürburgring, z 73 zakrętami i długości wynoszącej 20,9 km, jest powszechnie uważany za jeden z najtrudniejszych torów na świecie, jednocześnie będąc jednym z najbardziej znanych. Jest to również miejsce, w którym znajduje się centrum testowe Hyundai o powierzchni 3 600 metrów kwadratowych, obsługiwane przez Hyundai Motor Europe Technical Center.
Częściowe dane techniczne RM20e:
- Tylnonapędowy z centralnie umieszczonym silnikiem
- Napęd zelektryfikowany
- Nadwozie dwuosobowe, dwudrzwiowe (bazujące na modelu Veloster N)
- Silnik i inwerter wykorzystujący napięcie 800V
- Maksymalna moc układu 596 kW (4 x 148 kW) (dostępna przez 20 sekund)
- Maksymalny moment obrotowy układu 960 Nm (4 x 240 Nm)
- Bateria o pojemności: 60 kWh; moc szczytowa: 600 kW
- Napięcie nominalne: 605 V; napięcie szczytowe: 705 V
- Baterie zanurzone w cieczy
- Zdolność do ładowania z napięciem 800V
- Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
- Hamulce 6-tłoczkowe z przodu
- Hamulce 4-tłoczkowe z tyłu
- Mechaniczny ręczny
- System ABS
- Motorsport ABS M5 (Bosch)
- Wspomaganie układu kierowniczego
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: