Ford Explorer Plug-In Hybrid – pierwsze jazdy za nami!

To niewiarygodne, jak nastawienie na jazdę "wielkim, zwalistym amerykańcem z dużym silnikiem" może wypaczać prawdziwe odczucia podczas prowadzenia samochodu. Oto nasze pierwsze wrażenia z jazdy nowym Fordem Explorerem.

Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 roku. Na prezentację tego modelu wybrałam się aż do Wisły, by tam doświadczyć jazdy po zakrętach. Ucieszyłam się, choć moje nastawienie na jazdę dużym, siedmiomiejscowym SUV-em, dysponującym mocą sumaryczną 457 KM i momentem obrotowym 825 Nm, było nieco zachowawcze. Bo przecież to wielka kolubryna, z ogromną zapewne masą nadwozia, a do tego to”amerykańskie” wykończenie…

Na miejscu dowiedziałam się, że pod maską tkwi hybrydowy tandem silnika benzynowego i elektrycznego, który umożliwia jazdę na dystansie blisko 50 km w trybie jazdy bezemisyjnej (wg. NEDC). Spalinową, 3-litrową jednostkę benzynową V6 EcoBoost (dwie turbosprężarki o stałej geometrii) połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW, pełniącym funkcję generatora prądu oraz akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13,6 kWh (36 Ah). Baterie można ładować z zewnętrznego źródła energii, ale też przez regeneracyjne ładowanie podczas jazdy i odzyskiwanie energii z hamowania. 

Ford Explorer – jazda w trybie elektrycznym

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu – wszystko po to, aby zmiejszyć zużycie paliwa.

Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki lub ładowarki w publicznej stacji ładowania zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

Podczas jazdy „na prądzie” auto zachowuje się bezszelestnie, co przy takim kolosie i świadomości, jak drapieżny zespół napędowy tkwi pod maską, może pozytywnie zaskoczyć. Dodatkowo, przy lekkim naciśnięciu pedału przyspieszenia auto wystrzela jak z procy, co jest wyjątkowo przyjemne! Jednocześnie nie wydaje z siebie dźwięku V6, a jedynie kosmiczny świst. Aby usłyszeć rasowe brzmienie silnika spalinowego, wystarczy przełączyć na tryb sportowy lub EV Ładowanie, gdy priorytetem jest ładowanie baterii i jazda na paliwie. 

Ford Explorer Plug-In Hybrid - cicha jazda w trybie bezemisyjnym i duże możliwości w terenie

Ford Explorer – technologia

Układ przeniesienia napędu składa się z 10-biegowej, automatycznej skrzyni biegów, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy. Okazuje się, że to połączenie idealne, które daje możliwość przewozu siedmiu pasażerów i holowania przyczepy do 2 500 kg!

Elektronika zarządzająca napędem 4×4 (dołączana tylna oś) co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund.

Ford Explorer Plug-In Hybrid - cicha jazda w trybie bezemisyjnym i duże możliwości w terenie

Na pokładzie znajdziemy komplet systemów, m.in. tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i system utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA) oraz nowy asystent hamowania przy cofaniu. Komunikację w podróży gwarantują w wersji ST-Line, jak i Platinum: 14-głośnikowy system audio B&O3, 10,1 calowy ekran dotykowy, modem FordPass Connect4 oraz trójstrefowa elektroniczna regulacja temperatury.

System wspomagający parkowanie Active Park Assist 2 umożliwia zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, po naciśnięciu jednego przycisku. Może pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równoległych miejsc parkingowych. Elektronika monitoruje martwe pole i ostrzeże (Cross Traffic Alert) kierowcę wycofującego z miejsca parkowania, że za chwilę tor jazdy za samochodem przetnie inny pojazd. Ponadto wprowadzony po raz pierwszy w Europie asystent hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist) wykorzystuje kamerę, czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu obiektów, mierzących ponad 28 cm wysokości i 7,5 cm szerokości. Może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy pojazd cofa z niewielką prędkością od 1,5 km/h do 12 km/h. System kamer 360 stopni jest wyposażeniem standardowym.

Przeczytaj też: Jak tym zaparkować?! Joanna „Sixa” Sikora i Ford Explorer

Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Ford Explorer Plug-In Hybrid - cicha jazda w trybie bezemisyjnym i duże możliwości w terenie

Ford Explorer do miasta?

A dlaczego by nie? Zakupy robić trzeba, a i dzieci do szkoły zawieźć. Poruszanie się w miejskich korkach – podobnie jak jazda autostradą i długie podróże – moga być nieco przyjemniejsze, gdy użyjemy tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości. Pomaga on Explorerowi w utrzymywaniu komfortowej odległości od pojazdów jadących z przodu i wspiera kierowcę w utrzymaniu pojazdu na środku jego pasa ruchu. ACC może dostosować prędkość auta do dopuszczalnych limitów, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą, a także korzystając z informacji z pokładowego systemu nawigacyjnego. Funkcja Stop & Go umożliwia całkowite zatrzymanie pojazdu w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca, jeśli czas zatrzymania jest krótszy, niż 3 sekundy.

To tu właśnie, na ciasnych ulicach, lub podczas parkowania, mogą dać o sobie znać gabaryty samochodu. Ponad 5 metrów długości nadwozia przekłada się z jednej strony na ogrom przestrzeni wewnątrz, ale trzeba też mieć chwilę więcej niż zwykle przy wyszukiwaniu odpowiednio dużego miejsca do parkowania. Jednak to ostatnie jest wspierane przez elektronikę, więc nie sprawia żadnego kłopotu i może być wręcz przyjemne. Jednak to nie w mieście, a podczas jazdy na dłuższym dystansie poza aglomeracją, lub podczas prowadzenia na szutrze, czy serpentynach w górach ujawnia się drugie, dla mnie zaskakujące, nieznane oblicze tego mastodonta. 

Ford Explorer – wrażenia z jazdy

Dawno nie miałam takiej radości z jazdy samochodem, po którym w życiu bym się tego nie spodziewała. Olbrzymi moment tej V6 potrafi tak szybko dostarczyć kierowcy frajdy, że kompletnie zapomina o gabarytach i masie (ponad 2466 kg) Explorera. Auto od niskich obrotów (maksymalny moment przy 2500 tys. obr./min.) potrafi się zerwać ze smyczy tak gwałtownie, że z szoku można się pozbierać dopiero przy stówce na liczniku – tę cyfrę zobaczymy już po 6 sekundach! Pracę skrzyni, choć nie można jej uznać za „sportową” – nawet gdy działa w trybie sportowym – to jej przełożenia (aż 10!) i kultura pracy jest idealnie dobrana do przeznaczenia samochodu – jazdy dynamicznej, choć raczej ze stałą prędkością, bez konieczności ciągłego zwalniania i przyspieszania. Takie rzeczy tylko w Polsce. W Stanach jedziesz 120 km/h długie kilometry. 

Tymczasem w rejonach między Beskidami a Pieninami, Explorer Plug-In Hybrid ujawnił ducha walki. W podążaniu za rdzennymi, górskimi kierowcami, którzy znają każdy zakręt tej trasy, towarzyszył mi niski, grzmiący pomruk złego ze wściekłości silnika, który z łatwością wkręcał się na obroty i spełniał moje oczekiwania. Po przełączeniu z trybu normal na sport nie czułam zdecydowanie większego „kopa”, ale z pewnością jednostka dłużej wytrzymywała jazdę w górnych zakresach pracy motoru. Zamiast – zgodnie z moim nastawieniem – zachowywać się jak półciężarówka, okazało się, że „wielki brat” z Ameryki radzi sobie na winklach doskonale! Nie czuć podczas tej jazdy ani tak dużej masy, jaką auto ma w rzeczywistości, ani – o dziwo! – wysokości nadwozia. Oczywiście, czuć nieco przechylanie się samochodu, ale jest to zdecydowanie mniejszy przechył niż w większości mniejszych SUV-ów z Europy. Co więcej, wygodne siedziska z przodu (w tyłu brak typowej cykorłapki, jest za to uchwyt do trzymania się podczas offroadu) sprzyjają utrzymywaniu ciała w ryzach na szybko pokonywanych łukach. A przez ten cały czas możesz sobie ustawić bardzo przyjemne masaże, z których jednym z ciekawszych jest masaż zdrowotny.

Gdy jednak auto zjedzie z utwardzonych dróg, wyraźnie czuć, że pneumatyki mu poskąpiono. Coś za coś. Za to można Explorerem (zwłaszcza z nieznacznie podwyższonym prześwitem w wersji Platinum) wjechać w teren wyboisty, czy kamienną drogę i mieć świadomość, że auto wyjedzie z takich rewirów bez uszczerbku. Dodatkowo zaprogramowane tryby jazdy sprzyjają bezpiecznej jeździe np. po błocie lub śniegu, czy mokrej, śliskiej nawierzchni.

A jak zatrzymać Explorera? Wystarczy nacisnąć pedał hamulca z maksymalną siła, aby uruchomić układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu (pełne tarcze z tyłu) reagują błyskawicznie. Bo w końcu zatrzymać szybko jadące 2,4 tony nie jest tak prosto, ale w razie potrzeby zareaguje układ aktywnego wspomagania hamowania, który wcześniej ostrzeże kierowcę, że zbytnio zbliżył się do poprzedzającego pojazdu.

Ford Explorer Plug-In Hybrid - cicha jazda w trybie bezemisyjnym i duże możliwości w terenie

Ford Explorer – wnętrze

Projektanci w pełni wykorzystali potężną posturę Explorera, tworząc wygodne i przestronne wnętrze dla siedmiu dorosłych osób. Każdy z pasażerów wszystkich trzech rzędów ma do dyspozycji prawie 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu oraz ponad 1,5 metra szerokości na linii barków i bioder. Można korzystać w sumie z pięciu gniazd zasilania 12 V, dwóch gniazd USB dla pierwszego i drugiego rzędu, dwunastu uchwytów na kubki, a także trójstrefowej klimatyzacji.

Siedem foteli pozwala na elastyczne kształtowanie przestrzeni, z maksymalnie 2274 litrami przestrzeni ładunkowej w układzie dwumiejscowym. Dostępna dla trzeciego rzędu siedzeń funkcja Power Raise, umożliwiająca składanie siedzeń na płasko za naciśnięciem guzika, upraszcza przekształcanie przestrzeni według potrzeb pasażerów, natomiast w samej kabinie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów.

Ford Explorer Plug-In Hybrid - cicha jazda w trybie bezemisyjnym i duże możliwości w terenie

Są tu też podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O. 

Ford Explorer – modem FordPass Connect

Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju. Aplikacja ma nowe funkcje, dzięki którym korzystanie z samochodu hybrydowego staje się łatwiejsze, np. monitorowanie poziomu naładowania akumulatora, wyszukiwarki stacji ładowania, historii podróży i ładowania, ułatwiającej śledzenie zużycia paliwa oraz energii. Są też funkcje pomagające kierowcom w pełni wykorzystać czas przeznaczony na ładowanie pojazdu oraz tańsze taryfy opłat za energię elektryczną, poprzez zaprogramowanie oczekiwanego pułapu opłat i zamówienie powiadomień o kosztach.

Przeczytaj też: Ford Explorer jedzie do Europy

Ford Explorer Plug-In Hybrid - cicha jazda w trybie bezemisyjnym i duże możliwości w terenie

Ford Explorer – wersje wyposażenia

Explorera Plug-In Hybrid występuje w dwóch wersjach wyposażenia: Platinum i ST-Line. Standardowym wyposażeniem są 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum. ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.

FORD EXPLORER Plug-In HYBRID – DANE TECHNICZNE

Osiągi i zużycie paliwa

Napędy

hybrydowe

 

 

Zużycia paliwa od
(l/100 km wg NEDC)

Zużycie paliwa od (l/100 km WLTP)

CO2 od (g/km WLTP)

 

Moc
KM

Rozmiar koła (cale)

Mieszane

Całkowite

Całkowite

 

3,0-litrowy EcoBoost Plug-In Hybrid

10-biegowa automatyczna

457

20

2.9

3.1

71

 

Zasięg w trybie elektrycznym NEDC

48 km

Ekwiwalent uśrednionego zasięgu w trybie elektrycznym WLTP

42 km

Ekwiwalent miejskiego zasięgu w trybie elektrycznym WLTP

44 km

 

 

Osiągi

Napędy hybrydowe

Moc
KM

Prędkość maksymalna km/h

0-100 km/h
sek.

 

3,0-litrowy EcoBoost Plug-In Hybrid, 10-biegowa automatyczna

457

230

6.0

MASY I WYMIARY

 

Masa
Masa własna
(kg)

Masa całkowita pojazdu
(kg)

Masa całkowita z przyczepą
(kg)

Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg)

Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg)

Nacisk na hak

(kg)

Dopuszczalne obciążenie dachu (kg)

3,0-litrowy EcoBoost ‑ Hybrid, 10-biegowa automatyczna

2466

3160

5660

2500

750

100

35

Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.

Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy.  Masa całkowita z przyczepą to masa własna pojazdu plus masa przyczepy.

WYMIARY

Wymiary (w mm, o ile nie podano inaczej)

ST-Line/Platinum

Nadwozie

 

Całkowita długość bez haka holowniczego

 5063

Szerokość z rozłożonymi lusterkami

2285

Szerokość ze złożonymi lusterkami

2107

Całkowita wysokość z relingami

 1783

Rozstaw osi

3025

Rozstaw kół przednich

 1704

Rozstaw kół tylnych

1713

Zwis przedni

869/855

Zwis tylny

 1169

Prześwit (obciążone do masy całkowitej)

204

Prześwit (przy masie własnej)

167

Kąt natarcia (st.)

20.2

Kąt zejścia (st.)

21.0

Wnętrze

 

1 rząd – odległość od siedziska do dachu z przodu

987

1 rząd – maksymalna przestrzeń na nogi

1093

1 rząd – szerokość na wysokości ramion

1570

1 rząd – szerokość na wysokości bioder

1504

2 rząd – odległość od siedziska do dachu

971

2 rząd – maksymalna przestrzeń na nogi

991

2 rząd – szerokość na wysokości ramion

1573

2 rząd – szerokość na wysokości bioder

1501

3 rząd – odległość od siedziska do dachu

988

3 rząd – maksymalna przestrzeń na nogi

817

3 rząd – szerokość na wysokości ramion

1388

3 rząd – szerokość na wysokości bioder

1038

Pojemność bagażnika (l)

 

Wariant z ustawionymi 7 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym)

240

Wariant z ustawionymi 7 siedzeniami, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)

330

Wariant z ustawionymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym)

635

Wariant z ustawionymi 5 siedzeniami, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)

 1137

Dwumiejscowy wariant ustawienia siedzeń, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym)

2274

Wymiary przedziału bagażowego

 

Wysokość przestrzeni bagażowej

 855

Długość podłogi bagażnika do 1. rzędu siedzeń

 2132

Długość podłogi bagażnika do 2. rzędu siedzeń

 1264

Długość podłogi bagażnika do 3. rzędu siedzeń

532

Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami

1222

Szerokość otworu bagażnika przy podłodze

1216

Wysokość krawędzi załadunku

804

Pojemność zbiornika paliwa (l)

 

Benzyna

68.4

Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia.

SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ

System kamer 360 stopni, w tym przednia i tylna kamera szerokokątne

System wspomagający parkowanie 2

Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC)

Inteligentny system oświetlenia

Hamulec postojowy z funkcją Auto Hold

Wycieraczki z czujnikiem deszczu i czujnik zmierzchowy świateł

System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego

Instruktaż jazdy ekonomicznej EcoCoach

System aktywnego uniknania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody

System ostrzegający o możliwości kolizji czołowej

Czujniki parkowania przednie i tylne

Wspomaganie ruszania pod górę

Wspomaganie ruszania na wzniesieniu

Inteligentny tempomat

Transmisja na obie osie – Intelligent All Wheel Drive

System utrzymania na wybranym pasie ruchu

Awaryjne wspomaganie hamowania

Układ aktywnego wspomagania hamowania

Wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania

System stabilizacji toru jazdy przy bocznych podmuchach wiatru

System Terrain Management

System rozpoznawania znaków drogowych

Układ kontroli znoszenia holowanej przyczepy

KOMFORT

10-stopniowa regulacja elektryczną foteli kierowcy i pasażera + pamięć ustawień fotela kierowcy

Panel wskaźników o przekątnej 12,3 cala

Układ aktywnej redukcji szumów

Laminowane szyby akustyczne

Oświetlenie wnętrza

System audio B&O

Dwa gniazda USB z funkcją transmisji danych i szybkiego ładowania dla pasażerów z przodu

Dwa gniazda USB z funkcją szybkiego ładowania dla pasażerów z tyłu

Elektryczna regulacja pozycji kolumny kierownicy

Pięć gniazd 12-woltowych

Modem FordPass Connect

Otwieranie drzwi bagażnika gestem

Podgrzewana, skórzana kierownica

Podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia

Podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie

Fotele z funkcją masażu Active Motion

Panoramiczny otwierany dach szklany

Łopatki zmiany biegów

SYNC 3 z 10.1-calowym pojemnościowym ekranem dotykowym

System elektrycznego składania foteli 3 rzędu

Trójstrefowa elektroniczna klimatyzacja z kabinowym filtrem cząstek stałych

Odmrażacz wycieraczek przedniej szyby

Ładowanie indukcyjne smartfonu

Zależnie od specyfikacji pojazdu i wybranych opcji.

UKŁAD KIEROWNICZY

System

Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS)

Przełożenie

16.5:1

Średnica zawracania (m)

między krawężnikami

12.6

PODWOZIE

Zawieszenie przednie

Niezależne, na kolumnach MacPhersona z drążkiem stabilizującym 32 mm, amortyzatory hydrauliczne olejowo-gazowe

Zawieszenie tylne

Niezależne zawieszenie wielowahaczowe z drążkiem stabilizującym 22 mm, amortyzatory hydrauliczne olejowo-gazowe

HAMULCE

 

Przednie

Tylne

Hamowania

Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu, Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy, elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBS), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA), układ awaryjnego hamowania (AEB) jako część Układ aktywnego wspomagania hamowania.

Wymiary tarcz/bębnów (mm)

Ø363 x 32

 

Ø350 x 26 tarcze

 

Średnice tłoczków hamulcowych (mm)

Ø48

Ø45

KOŁA I OPONY

8 x 20-cali z 255/55 R20

8.5 x 20-cali z 255/55 R20

NAPĘDY HYBRYDOWE

 

 

3,0-litrowy EcoBoost Plug-In Hybrid
(457 KM)

Typ

 

3.0-litrowy silnik benzynowy V6 z turbodoładowaniem

Pojemność skokowa

cm3

3000

Średnica cylindra

mm

85,4

Skok tłoka

mm

86,0

Stopień sprężenia

 

9,5:1

Silnik elektryczny

 

75 kW

Akumulator

 

Litowo-jonowego

Pojemność akumulatora

 

13.6 kWh, 36 Ah

Maksymalna moc (łącznie)

KM (kW)

457 (336)

przy obr./min.

5750

Maksymalny moment obrotowy w stanie ustabilizowanym

Nm

825

przy obr./min.

2500

Układ rozrządu

Cylindry

 

DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu

 

V6 w układzie 60 stopni

Głowica cylindra

 

Aluminiowe, odlewane

Blok

 

Wermikularne żeliwo grafitowe, aluminium

Napęd rozrządu

 

Łańcuch rozrządu

Wał korbowy

 

Ze stali kutej, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne

Sterowanie pracą silnika

 

Bosch MG1CS018 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC

Wtrysk paliwa

 

Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni

Czystość spalin

 

Euro 6d-TEMP

Redukcja emisji

 

Katalizator gwałtownego utleniania, filtr cząstek stałych

Turbosprężarka

 

Dwie turbosprężarki o stałej geometrii

Układ olejowy

 

Elektronicznie sterowana pompa olejowa o zmiennym wydatku

System chłodzenia

 

Jednoobwodowy, napędzany paskiem

Przekładnia

 

10-biegowa automatyczna

Przełożenia

 

10. bieg: 0,636

9. bieg: 0,689

8. bieg: 0,853

7. bieg: 1,000

6. bieg: 1,275

5. bieg: 1,521

4. bieg: 1,769

3. bieg: 2,149

2. bieg: 2,997

1. bieg: 4,714

Wsteczny: 4,885

Przeł. główne: 3,31

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Kolumbryna nie kolubryna

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze