Pojazdu z oponami w tak fatalnym stanie jeszcze nie widzieliście
Samochody ciężarowe to narzędzia pracy i niektórzy przedsiębiorcy eksploatują je do granic możliwości, a napraw dokonują dopiero wtedy, kiedy jakiś element całkowicie się podda.
Jak długo można eksploatować opony? Aż bieżnik będzie miał 1,6 mm, jak przewidują przepisy? Może do całkowitego zdarcia bieżnika? Właściciel tego pojazdu uważa chyba, że do momentu, kiedy opona się całkowicie nie rozsypie i zsunie z felgi.
„Nie widzę tragedii” powiedział kierowca ciężarówki bez koła
Inspekcja Transportu Drogowego zatrzymała na drodze krajowej numer 51 pojazd z naczepą, który wracał z rozładunku do miejsca garażowania. Stan opon naczepy wprawił inspektorów w niemałe zdziwienie. Były one zużyte, z widocznymi stalowymi kordami. Tak fatalnych opon olsztyńska ITD dawno już nie widziała. Kierowca twierdził, że nie chciał wyjechać ciężarówką w takim stanie, ale przedsiębiorca zapewnił go, że będzie to już ostatnia jazda z tymi oponami.
Dwóch pijanych jechało skuterem z doczepionym wózkiem. Odczepił się
Inspektorzy wycofali niebezpieczny pojazd z ruchu i zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy. A wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą finansową.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ale równie dobrze mógł jej w ogóle nie używać tylko była tam jako zaślepka….padalcu
Anonymous - 5 marca 2021
Fajny język prostaka
Anonymous - 5 marca 2021
to tak jak z klaksonem, światłami halogenowymi. masz to muszą sprawne. Używać nie musisz.
Widzę że powinieneś cofnąć się do szkoły podstawowej i nauczyć czytać ze zrozumieniem.
Anonymous - 5 marca 2021
Normalne w Polsce gdyby policja kontrolowała stan opon było by o wiele mniej wypadków a takie opony w serwisie opon widzimy praktycznie co chwilę
Anonymous - 5 marca 2021
Ale przecież miał je na „trzeciej” osi? Przecież akurat w tej chwili nie musiał jej używać?
Anonymous - 5 marca 2021
Ale jak by używał cwelu to mogł by kogoś zabić? Rozumiesz bezmózgu?
Anonymous - 5 marca 2021
Pierwsza się podnosi (od strony ciągnika), ewentualnie w nowych naczepach pierwsza i trzecia. Osie się podnoszą automatycznie jeżeli jesteś „pusty” lub masz bardzo lekki ładunek. Nie ma możliwości podniesienia osi jeżeli jesteś „doładowany” chyba że mechanik magik w tym grzebał i zrobił obejście :).
Anonymous - 5 marca 2021
W niektórych naczepach jest możliwość wymuszenia podniesienia osi.
Anonymous - 5 marca 2021
Nie zawsze podnoszą się od strony ciągnika ;), z resztą masz rację.
Anonymous - 5 marca 2021
Janusze biznesu