Rasowa rodzina motocykli BMW GS – zaprezentowana! Zobacz jak wygląda odmłodzone F 750 GS, F 850 GS i F 850 GS Adventure
BMW zaprezentowało dziś trzy odmłodzone motocykle, które z pewnością są marzeniem wielu fanów jednośladów, często zjeżdżających z utwardzonych dróg. Zobacz, jak wyglądają zadziorne GS-y w jubileuszowej kolorystyce „40 Years GS Edition”.
40 lat minęło… serii BMW GS. Tymi dwoma literami od lat sygnuje się dzielne motocykle klasy średniej do codziennej jazdy i wycieczek – nawet wtedy, gdy drogi są częściej gruntowe. Modele BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure łączyły dobre właściwości drogowe i turystyczne z terenowymi, a łatwiejsze w prowadzeniu i bardziej kompaktowe BMW F 750 GS przemawiało do motocyklistów poszukujących turystycznego enduro na codzień. Dziś w serii F pojawiają się odświeżon, trzy warianty na rok modelowy 2021. Wyglądają świeżo dzięki nowym kolorom, są wyposażone w standardzie i pojawiły się dodatkowe opcje dostępne za dopłatą.
Zmiany obejmują głównie nowe wzory lakierowania i oznaczenia na bocznych panelach owiewek w różnych wariantach stylistycznych. Ponadto wszystkie modele są teraz standardowo wyposażone w kierunkowskazy LED oraz port USB z przodu po prawej stronie kokpitu. ABS Pro i DTC (Dynamic Traction Control) są teraz dostępne w standardzie.
Między kolanami jeżdźca zamontowano – tak jak poprzednio – chłodzony cieczą 4-zaworowy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 853 cm3 i sześciobiegową skrzynię biegów. Wszystki jednoślady spełniają normę emisji spalin Euro 5.
BMW F 750 GS 2021
BMW F 750 GS, tak jak poprzednio, generuje 77 KM przy 7500 obr / min i rozwija maksymalny moment obrotowy 83 Nm przy 6000 obr / min. Jest dostępne w kolorze jasnobiałym, w którym wygląda całkiem sportowo. Do tego czarne matowe felgi, czarna kierownica i czerwono-czarna kanapa tworzą ciekawy kontrast kolorystyczny. Motocykl jest też dostepny w w metalicznym niebieskim kolorze San Marino z przyciemnianą, przednią szybą, granitowo-szarymi felgami, srebrną kierownicą, a także czarno-szarą kanapą. Ocynkowana osłona chłodnicy przyciąga wzrok.
W wersji „40 Years GS Edition” BMW F 750 GS prezentuje się bardziej offroadowo. z logo „40 Years GS” na bocznych panelach owiewki jest poświęcone wyłącznie rocznicy „40 Years GS”. Żółte pałąki na dłonie i czarno-żółta kanapa z logo GS bezbłędnie nawiązują do ikony z 40-letniej historii GS: BMW R 100 GS. Czarne matowe felgi, srebrna kierownica i ocynkowana osłona chłodnicy dopełniają ten ekskluzywny jubileuszowy wygląd.
BMW F 850 GS 2021
BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure nadal generują 95 KM przy 8250 obr / min i 92 Nm przy 6250 obr / min.
Standardowe wyposażenie BMW F 850 GS zostało wzbogacone o mechanizm regulacji przedniej szyby i wyświetlacz TFT z wygodnymi funkcjami Connectivity. Motocykl może prezentować się w czerwieni Racing, co kontrastuje ze widelcem pokrytym czarną powłoką, czarnymi obręczami i siedziskiem w kolorze czarno-szarym. Drugi wariant to styl Rallye i metaliczny kolor Racing blue, połączony z czarnymi rurami widelca, czarno-czerwoną kanapą i złotymi felgami.
F 850 GS także występuje w wersji „40 Years GS Edition”, w kolorze Black storm metallic z logo „40 Years GS” na bocznych panelach owiewkach. Do tego projektanci dorzucili żółte hand bary do ochrony dłoni, złote obręcze i czarno-żółte siedzisko z logo GS. Podobnie jak w miejszym bracie, także tu czarne rury widelca i galwanizowana osłona chłodnicy to znaki rozpoznawcze tej jubileuszowej edycji.
BMW F 850 GS Adventure 2021
Najgroźniejszy terenowiec z serii F – BMW F 850 GS Adventure – dostępny jest w kolorze Ice Grey, Rallye ze złotymi obręczami i tapicerowanym siedzenie o wysokości 890 mm lub w wersji „40 Years GS Edition” z rozszerzonym wyposażeniem standardowym, wygodną kanapą dla dwóch osób z dość nisko – jak na motocykle GS – zawieszonym siedzeniem na wysokości 860 mm oraz wyświetlaczem TFT z wygodnymi funkcjami łączności – teraz dostepnymi w standardzie.
BMW F 750 GS, BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure – wyposażenie
Odświeżone motocykle z rodziny serii F są wyposażone w opcjonaly wybór trybów jazdy Pro. Podobnie jak w modelach GS z silnikami typu bokser, przeprojektowana została reakcja przepustnicy w trybie jazdy DYNAMIC, której praca ma teraz zapewniać jeszcze większą dynamikę i przyjemność z jazdy.
Układy sterujące hamowaniem silnikiem i dynamiczna kontrola hamowania (DBC) są teraz dostępne w trybach jazdy Pro. Pojawiły się też nowe funkcje tego trybu, np. wstępny wybór maksymalnie czterech trybów jazdy możliwych do przypisania przyciskom na prawej manetce (tylko w połączeniu z opcjonalnym wyposażeniem Connectivity w BMW F 750 GS).
W przyszłości ma się pojawić także możliwość obniżenia siedziska oraz zawieszenia – jako wyposażenie opcjonalne dla wszystkich trzech modeli. Na długiej liście akcesoriów znajdziemy m.in. uchwyt do BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure do montażu urządzenia BMW Motorrad Navigator nad standardowym wyświetlaczem TFT.
Ponieważ całkowite wyłączenie ABS nie będzie już możliwe – ze względu na przepisy dotyczące homolgacji – tryby jazdy Enduro i Enduro Pro są teraz odpowiednio dostosowane, aby nadal spełniac swoją funkcję. ABS można nadal wyłączyć na tylnym kole w trybie jazdy Enduro Pro (tylko BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure).
Dostępny będzie także – wyłącznie w ramach oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad – sportowy tłumik do BMW F 750 GS.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ciekawe skąd redaktor wyczarował silnik czterocylindrowy.?!