Mały, tani elektryk od Volkswagena już powstaje?
Plany i podział ról w Grupie Volkswagena zostały ostatnio zaburzone, ale najwyraźniej nie zagroziło to projektowi przystępnego cenowo, elektrycznego samochodu do miasta.
Volkswagen w ostatnim czasie kładzie bardzo duży nacisk na elektryfikację modeli i już w czerwcu powinien zadebiutować ID.3 – samochód, który według słów producenta, ma być przełomem na miarę Garbusa oraz Golfa i który tym razem wprowadzi masy w erę elektromobilności. On oraz inne modele z gamy ID, która powinna szybko się rozrastać.
Wydaje się, że wśród priorytetów dotyczących projektowania elektryków, małe autko miejskie nie ma wysokiej pozycji. Przecież nie tak dawno e-up! przeszedł face lifting i dołączyły do niego bliźniacze modele od Skody oraz Seata. Pamiętajmy jednak, że samochody te (w wersjach spalinowych) debiutowały w 2011 roku! Czas na zmianę generacji zbliża nie nieuchronnie. Zadanie opracowania następców „trojaczków” otrzymał Seat, co ogłosił w marcu 2019 roku szef Volkswagena Herbert Diess. Nie zdradzono żadnych szczegółów, a jedynie cenę, która kształtowałaby się poniżej 20 tys. euro (czyli przynajmniej o 2000 euro mniej, niż e-up!).
Test Volkswagena e-up! – do przywiązania jeden krok
Według nieoficjalnych informacji, Seat miałby współpracować przy tym projekcie z JAC Automobile Group, czyli z firmą będącą chińskim partnerem Grupy Volkswagena na polu właśnie elektryków. Problem w tym, że wbrew wcześniejszym planom Seat nie wejdzie teraz do Chin i trudno powiedzieć kiedy mogłoby to nastąpić. W takiej sytuacji Niemcy uznali, że rozpoczynanie takiej współpracy nie miałoby sensu. Przedstawiciele Seata natomiast stwierdzili, że jest to część szerszych zmian w ramach Grupy Volkswagena, dotyczących marek, produkcji oraz podejścia do poszczególnych rynków.
Kto zatem przejmie projekt małego elektrycznego samochodu? Według słów szefa designu Volkswagena Klausa Bischoffa, które padły w czasie ostatniej konferencji online, takie auto już powstaje. Otwartym pozostaje pytanie czy zajmuje się tym konkretnie Volkswagen, czy też zadanie pierwotnie zlecone Seatowi, przekazał komuś innemu. Z punktu widzenia konsumenta nie ma to większego znaczenia – będzie to kolejny samochód niemieckiego koncernu, który otrzyma trzy różne „twarze” i inne elementy, pozwalające odróżniać od siebie egzemplarze sprzedawane pod różnymi markami. Najważniejsze jest to, że prace nad tym autem trwają.
Skoda Enyaq iV. Tak się prezentuje pierwszy elektryczny SUV czeskiego producenta
Zdjęcia przestawiają koncepcyjnego Volkswagena Up Lite Concept z 2009 roku. Up! jaki zadebiutował dwa lata później właściwie w niczym go nie przypominał, ale dzisiaj ten czysty design oraz bardzo oszczędna w formie deska rozdzielcza, trochę przypominają ID.3. Może ten stary prototyp stanowi inspirację dla nowego, miejskiego elektryka?
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: