Nowa Lancia Ypsilon już oficjalnie. Łapcie się za portfele!
Włosi nie zrobili premiery z hukiem, ale internet i tak był pełen spekulacji i nowych "przecieków" na temat nadchodzącego modelu. Nowa Lancia Ypsilon debiutuje oficjalnie i pomimo, że wiemy jak wygląda, dowiedzieliśmy się też ile kosztuje. Trzeba przygotować niemałą sumkę...
Oficjalna premiery nowej Lancii była dość cicha, choć w internecie i tak wzbudziła ona ogromne emocje. I to pomimo, że auto będzie dostępne tylko w niektórych państwach.
Wiemy już jak wygląda nowa Lancia Ypsilon, ale teraz marka podała nieco więcej szczegółów technicznych oraz cenę.
Nowa Lancia Ypsilon – dane techniczne
Nowa Włoszka ma 4,08 m długości, 1,76 m szerokości i 1,44 m – samochód jest więc typowym mieszczuchem, choć znacznie większym od poprzednika, który był o 20 cm krótszy. Pomimo niewielkich rozmiarów, auto sporo waży, bo aż 1584 kg.
Dlaczego tak dużo? Nowa Lanica Ypsilon to elektryk, a więc za wysoką masę odpowiedzialne są tutaj baterie. Auto jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM, który zużywa od 14,3 do 14,6 kWh na 100 km. Akumulatory o pojemności 51 kWh pozwalają na przejechanie maksymalnie 403 km.
Producent zapewnia, że przy użyciu szybkich ładowarek, nowa Lancia Ypsilon naładuje się od 20 do 80 proc. w zaledwie 24 minuty. W 10 minut natomiast uda się zwiększyć zasięg o 100 km.
Oprócz wersji elektrycznej, ma również pojawić się odmiana benzynowa z francuską jednostką 1.2 PureTech, ta jednak pojawi się tylko na wybranych rynkach.
Czy nowa Lancia Ypsilon będzie dostępna w Polsce?
Na to pytanie na razie nie ma jasnej odpowiedzi. Początkowo spekulowano, że auto pojawi się tylko we Włoszech, teraz wiadomo, że Ypsilona będzie można kupić także w Belgii, Holandii, we Francji, Hiszpanii oraz Niemczech. O innych rynkach na razie nie wiadomo, ale wprowadzenie marki w miejsca, w których nie było jej od dekady jest trudnym i czasochłonnym przedsięwzięciem.
Tu liczy się wnętrze!
Jest minimalistyczne i ma sporo naleciałości swoich braci (auto zbudowano na platformie CMP/eCMP znanej z Opla Corsy czy Peugeota 208), ale udało się przemycić kilka oryginalnych akcentów, które wyróżniają Lancię.
Mamy tutaj wiele smakowitych detali w postaci czarnych wstawek oraz oryginalnej kolorystyki, a główną rolę grają dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Najbardziej wyróżnionym elementem jest tunel środkowy z okrągłą podstawką i ładowarką indukcyjną.
Ile kosztuje nowa Lancia Ypsilon?
Ponieważ nie mamy oficjalnego cennika w Polsce, znamy jedynie ceny w euro. Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina kosztuje katalogowo 39 999 euro (czyli ok. 173 000 zł), w cenę wliczony jest wallbox. Przypomnijmy, że na razie oferowany jest tylko elektryk, więc potem do gamy pewnie dołączą i tańsze wersje.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: