LG wkracza do motoryzacji – czym chce zawojować rynek?
Marka LG na targach CES 2024 w Las Vegas zorganizowała prywatny pokaz dla głównych producentów samochodów. Co elektroniczny gigant chce pokazać branży motoryzacyjnej?
LG chce pokazać producentom samochodów nową platformę obejmującą zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS), zautomatyzowaną jazdę (AD) i samochodowe technologie informacyjno-rozrywkowe (IVI). LG opracowała ją wspólnie z Magna, globalną firmą zajmującą się technologiami mobilności. Ten przełomowy produkt ma wkrótce trafić na rynek.
Marka LG ma w planach zacieśnienie relacji człowiek-samochód. Obecnie wiele nowoczesnych samochodów posiada zintegrowany system zarządzania zarówno podstawowymi funkcjami, takimi jak radio, nawigacja, czy klimatyzacja oraz funkcjami wspomagania kierowcy. LG wraz z firmą Magna rozwinąć ten system, aby umożliwić kierowcom i pasażerom atrakcyjne i bardziej intuicyjne korzystanie z ich samochodu.
Ma to nastąpić poprzez zastosowanie zaawansowanych wyświetlaczy samochodowych, cyfrowych paneli obsługi, wyświetlaczy HUD wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość oraz oprogramowanie do wizualizacji. Ponadto rozwiązanie to można dostosować do potrzeb każdego producenta OEM w zakresie zintegrowanego systemu komunikacji i rozrywki samochodowej.
W skrócie chodzi o to, aby kierowca wydając polecenia, ustawiając konfigurację „nauczył” swój samochód swojego stylu, a ten ma odwdzięczyć się łatwiejszą i bardziej intuicyjną obsługą. LG twierdzi, że pierwsze samochody skorzystają z tej zaawansowanej technologii już w 2027 roku.
Zawsze w takich kwestiach pojawia się kwestia cyberbezpieczeństwa. Nowoczesne samochody wiedzą o nas bardzo dużo, czasami nawet za dużo, a dane które zbiera lub co gorsza ich wyciek, może być dla kierowców bardzo niebezpieczny. Pozostaje mieć nadzieje, że wszyscy pracujący nad podobnymi rozwiązaniami, w dużym stopniu zadbają o wysoki poziom bezpieczeństwa nowej technologii.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: