Vivien Keszthelyi – wyścigowa Węgierka, o której z pewnością jeszcze usłyszymy
W przeciwieństwie do wielu innych kierowców, Keszthelyi nie trenowała od dziecka, nigdy nie brała udziału w wyścigach, ani nie miała żadnego doświadczenia z samochodami. Poznajcie Vivien, która już w swoim pierwszym wyścigu udowodniła, że jest stworzona do ścigania!
Marzenie z dzieciństwa o ściganiu spełniło się nastoletniej Vivien gdy zasiadła za kierownicą samochodu wyścigowego. Był rok 2013 i wreszcie mogła pokazać, że jest urodzonym kierowcą. Na początku miała podstawową wiedzę o sporcie motorowym i małe doświadczenie za kierownicą, ale już przed pierwszym oficjalnym wyścigiem, w którym była najszybszą kobietą – kierowcą, zajęła 4 miejsce w kategorii juniorów. Tak dobry wynik pozwolił jej na udział w wyścigach serii Swift Cup Europe.
Najpierw Suzuki, potem Audi
Dostrzeżono, że Vivien ma nie tylko talent, ale i ogromną determinację wygrywania. Promotor mistrzostw Swift Cup Austria, Max Zellhofer, powiedział wówczas, że Vivien jest diamentem sportów samochodowych i zaprosił ją na wyścig serii jako wyraz uznania dla jej dotychczasowych osiągnięć. Nie zawiodła austriackich widzów, ponieważ ukończyła wyścig na 4. miejscu – ponownie jako jedyna kobieta wśród startujących w serii mężczyzn.
Jej potencjał wzbudził zainteresowanie przełożonych w założonej wówczas Audi Sport Racing Academy. Po jeździe testowej w Niemczech Vivien została wybrana jako jedna z trójki młodych kierowców reprezentujących barwy Audi w akademii. W 2016 roku rozpoczęła starty w wyścigach w Audi TT o mocy 350 KM. Już w pierwszym sezonie wygrała serię w kategorii sprinterskiej (krótki dystans) i wytrzymałościowej (długodystansowej), co oznaczało, że została dwukrotną mistrzynią Węgier w wieku zaledwie 15 lat.
W 2017 roku zrobiła kolejny krok do przodu, kontynuując karierę w Audi TT Cup, gdzie została najmłodszym, węgierskim kierowcą wyścigowym, który zdobył punkty w międzynarodowych mistrzostwach.
Napęd na tył, czy na przód – bez znaczenia
Vivien ukończyła sezon 2018 w pucharze GT4 Audi Sport Seyffarth R8 LMS. Wówczas pierwszy raz jeździła samochodem wyścigowym na torze z napędem na tylne koła. Bestia, którą prowadziła, miała silnik V10 o mocy 500 KM. 17-letnia zawodniczka po raz kolejny udowodniła, że potrafi dostosować się do nieznanych jej dotąd warunków i samochodów. Pod koniec sezonu zdobyła tytuł w kategorii debiutantki, a jednocześnie otworzyła nowy rozdział w historii mistrzostw Grand Touring.
Na początku stycznia, profesjonalny zespół, który startuje w mistrzostwach Azji serii F3 – BlackArts Racing – ogłosił Vivien Keszthelyi oficjalnym kierowcą teamu w wyścigach Winter Series. Biorąc udział w mistrzostwach, w wieku 18 lat, Keszthelyi została najmłodszym kierowcą w historii węgierskiego motorsportu, który startował w Formule 3. Certyfikowana przez FIA azjatycka seria zimowa, w której uczestniczyli kierowcy jadący samochodami Tatuus T-318 Formula 3, była doskonałą okazją do nauki przed W Series – kobiecą serią wyścigową.
Proces selekcji do W Series składał się z trzech rund. W pierwszej sporządzono krótką listę 60 zawodniczek, najlepszych z danego kraju, a następnie – w drugiej rundzie – tylko 28. z nich mogło uczestniczyć w trzydniowym teście w Melk w Austrii. Ostatnia runda selekcyjna odbyła się w hiszpańskiej Almerii, gdzie zdecydowano o ostatecznym składzie kierowców. Czterodniowy test przyniósł wspaniałe wieści dla Węgierki – Vivien Keszthelyi została kontraktowym kierowcą W Series!
Jednocześnie Vivien dołączyła do programu Dare to be Different (# D2BD), zainspirowanego przez Susie Wolff, który pomaga młodym kobietom i dziewczętom marzącym o swojej przyszłości w sportach motorowych.
Zawodniczka uwielbia także zwierzęta, dlatego zaadoptowała białego tygrysa i pandę, aby zwrócić uwagę na zagrożone gatunki zwierząt. Oprócz wyścigów samochodowych Vivien gra na pianinie i uwielbia jazdę konną.
A poniżej możecie pobrać zdjęcie z autografem tej utalentowanej zawodniczki:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: