Piąte zwycięstwo Jensona Buttona
Nie ma wątpliwości, że Brawn GP jest w tym sezonie najlepszym zespołem. Kolejne podwójne zwycięstwo, tym razem na torze w Monaco pokazuje, że samochód brytyjskiego teamu i jego kierowcy nie dają szans konkurentom.
Po zakończeniu wyścigu o GP Monaco widzowie mieli okazję obserwować niecodzienną sytuację. Kolejne zwycięstwo w sezonie 2009 Jenson Button przypieczętował rundą honorową, biegnąc po torze z alei serwisowej do schodów Pałacu Księcia Monako, aby odebrać puchar.
Rubens Barrichello i Jenson Button |
fot. Brawn GP
|
Drugi kierowca Brawn GP Rubens Barrichello już na starcie wyprzedził Kimiego Raikkonena. Nie był jednak w stanie dogonić swojego kolegi z zespołu. 277 występ Brazylijczyka w wyścigach Formuły 1 przyniósł mu drugie miejsce w GP Monaco. W podziw wprawia elastyczna i sprawnie wprowadzana w życie strategia brytyjskiego zespołu. Pomimo konieczności wcześniejszej niż przewidywano zmiany opon w bolidzie Jensona Buttona, dzisiejszy zwycięzca nie stracił pozycji lidera przez cały wyścig.
Do walki na Circuit de Monaco włączyli się kierowcy Ferrari. Kimi Raikkonen zdobywając trzecie miejsce po raz pierwszy w tym sezonie stanął na podium. Felippe Massa zameldował się na mecie na czwartej pozycji.
GP Monaco to niestety kolejny nieudany wyścig dla BMW Sauber. Robert Kubica nie był w stanie sprawnie wystartować, prawdopodobnie z powodu problemów ze sprzęgłem. Zespół założył, że Polak odwiedzi swoich mechaników podczas całego wyścigu tylko 1 raz. Już na drugim okrążeniu jednak Robert musiał pojawić się w pit lane, aby wymienić przebitą tylną oponę. Nie był to koniec kłopotów. Wyścig zakończył się dla Roberta na 28. okrążeniu z powodu awarii układu hamulcowego.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Liczba okrążeń |
Czas |
Poz. start |
Punkty |
1 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
78 |
1:40:44,282 |
1 |
10 |
2 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
78 |
+7,6 sek |
3 |
8 |
3 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
78 |
+13,4 sek |
2 |
6 |
4 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
78 |
+15,1 sek |
5 |
5 |
5 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
78 |
+15,7 sek |
8 |
4 |
6 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
78 |
+33,5 sek |
6 |
3 |
7 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
78 |
+37,8 sek |
9 |
2 |
8 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
78 |
+65,0 sek |
14 |
1 |
9 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
78 |
+1 okrążenie |
13 |
– |
10 |
17 |
Timo Glock |
Toyota |
77 |
+1 okrążenie |
19 |
– |
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
77 |
+1 okrążenie |
16 |
– |
12 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
77 |
+1 okrążenie |
20 |
– |
13 |
9 |
Jarno Truli |
Toyota |
77 |
+1 okrążenie |
18 |
– |
14 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
77 |
+1 okrążenie |
15 |
– |
15 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
76 | wypadek |
10 |
– |
Wyc. |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
51 | wypadek | 7 | – |
Wyc. |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
28 |
układ hamulcowy |
17 | – |
Wyc. |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
15 | wypadek | 4 | – |
Wyc. |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
10 |
wypadek |
12 |
– |
Wyc. |
12 |
Sebastien Buemi |
Torro Rosso |
10 |
wypadek |
11 |
– |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: