Targi AUTOSTRADA 2009
Motocainy nie może zabraknąć na wydarzeniach związanych z motoryzacją. W dniach 12-15.05.2009 w kieleckim centrum targowym odbyła się jedna z największych imprez motoryzacyjnych w Polsce - targi AUTOSTRADA 2009. Tegoroczna edycja była wyjątkowo ciekawa, bo miała pokazać rzeczywistą siłę kryzysu wobec pilnej potrzeby rozbudowy sieci dróg w naszym kraju. My jednak skupiłyśmy się na pojazdach.
Uderzyła nas niewielka liczba wystawców, którzy w większości zmniejszyli swoje powierzchnie wystawowe w stosunku do ubiegłych dwóch lat. Interesująco za to eskponowały swoją ofertę firmy dotychczas prezentujące się marginalnie lub wcale.
Biełaz robił spore wrażenie na zwiedzających |
Fot. Motocaina
|
Bogato jawiła się zwłaszcza oferta samochodów ciężarowych zza wschodniej granicy. Kamaz sławiony przez sukcesy w rajdzie Dakar zaprezentował rodzinę wywrotek na bazie podwozi 8×4: Kamaz 65201 o dmc. 41 t, ładowności 26 t. z silnikiem o mocy 380 KM oraz Kamaz 6540 o dmc. 40 t i ładowności 19 t, z silnikiem 280 KM. Zabrakło w ofercie pojazdów z napędem 8×8 oraz samochodów specjalnych, takich jak pompy do betonu, czy ciągniki siodłowe.
Kielecka firma POLMARK robiła furorę ze swoim pojazdem, który choć nie zaliczał się do największych robił spore wrażenie – był nim 80 tonowy Biełaz. Pozostając w kręgu wywrotek wspomnijmy o ofercie MAZa, samochodach z silnikami Mercedesa Euro 4 oraz podwoziami w konfiguracjach 4×2 (MAZ 555035) oraz 6×4 (MAZ 650136 i MAZ 650119) i ładowności odpowiednio: 12,1; 12,3 oraz 12,8 t.
Czyżby to było jedyne zastowanie dla Massifa? |
Fot. Motocaina
|
Firmy JCB oraz Caterpillar prezentowały wszelkiego rodzaju maszyny drogowe oraz wozidła technologiczne; nie zabrakło gigantycznych koparek oraz ładowarek. Bardzo dobrze reprezentowana była grupa naczep niskopodłogowych. Pojawiły się też nowe firmy, takie jak VS-mont z naczepą AT02 pozwalającą na przewóz 2 wywrotek, dzięki opuszczanym i podnoszonym pokładom.
Uwagę zawracało stoisko Iveco, oznakowane w barwach drużyny rugby All Blacks. Choć interesowano się zarówno Daily 4×4 oraz najnowszym Eurocargo, to chyba największy „szum” robił Massif, który w wersji pick up przez cały czas zajmował się wożeniem hostess na sygnale.
W ofercie Fiata znalazł się model Ducato 4×4 ze stałym napędem na obie osie Dangel.
Fiat Ducato 4×4 |
Fot. Motocaina
|
Ciężarówkę roku – nowego Mercedesa Actros odnaleźliśmy na stoisku producenta wywrotek KH – Kipper. Samochód posiadał zabudowę tylnozsypowej wywrotki z potężnym siłownikiem hydraulicznym wywrotu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: