
Radiowozy polskiej policji mają nowe malowanie. Kiedy zobaczymy je w akcji?
Ze względów bezpieczeństwa policyjne radiowozy nie będą już wyglądać jak dotychczas. Kiedy samochody w nowych barwach wyjadą na drogi?
Podczas targów Polsecure w Kielcach Komenda Główna Policji oficjalnie przedstawiła nowe oznakowanie radiowozów oraz motocykli.
Nowe radiowozy policji mają być lepiej widoczne. Samochody będą wyłącznie srebrne, a w celu poprawy widoczności przewiduje się zwiększenie liczby ostrzegawczych sygnałów błyskowych. Wprowadzony zostanie także wzór dodatkowego oznakowania elementami odblaskowymi, by radiowozy były lepiej widoczne nocą.
Zmiany w nowym malowaniu radiowozów obejmują:
- trzy razy więcej ostrzegawczych sygnałów błyskowych – 30 zamiast 10 lamp diodowych
- nowy wzór oznakowania i dodatkowe elementy odblaskowe, m.in. pasy odblaskowe barwy żółto-zielonej fluorescencyjnej po obu stronach oraz z przodu i z tyłu pojazdu
- brak określenia barwy i tła dla napisu świetlnego POLICJA
Wiadomo, że pierwsze z zaprezentowanych nowych radiowozów będą pełnić służbę w Warszawie. A kiedy zobaczymy je na drogach? Insp. Mariusz Ciarka, Rzecznik Prasowy KGP, zapytany o to przez dziennikarzy Autokult.pl, odpowiedział:
Radiowozy z nowym oznakowaniem policyjnym są wprowadzane stopniowo przy odbiorze nowo zakupionych środków transportu. Przewidujemy, że największe dostawy będą miały miejsce w III kwartale 2022 roku, po odbiorze motocykli zamówionych z dodatkowymi elementami odblaskowymi barwy żółto-zielonej fluorescencyjnej i nowych pojazdów.
Ponadto nadmieniam, że kolejnymi policyjnymi środkami transportu z nowymi elementami odblaskowymi będą pojazdy typu SUV oraz pojazdy z segmentu C typu kombi, dla których zaplanowano dostawę w grudniu bieżącego roku. Zgodnie z planem zakupione pojazdy będą przekazane do użytkowania we wszystkich komend wojewódzkich/Stołecznej Policji.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: