Daria Mikólska

Niemcy pracują nad mniejszym bratem dla R18. Czy BMW R12 ma szansę bytu?

BMW R12 będzie mniejszym bratem cruisera R18. Motocykl niebawem pojawi się na rynku, a tymczasem producent składa wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego w Unii Europejskiej.

W 2004 roku zniknął z rynku model R 1200C, a szefowie BMW tłumaczyli wtedy, że na rynku nie ma miejsca dla takich motocykli. Przez następne kilkanaście lat sytuacja mocno się zmieniła, a mniejszego cruisera oferuje już nawet Harley czy Indian.

BMW R1200 C
BMW R1200C

Niesłabnąca popularność motocykli w tym segmencie zachęciła BMW do prac nad średniej wielkości cruiserem. Już niebawem niemiecka marka zaprezentuje zapowiadany od jakiegoś czasu model R12. Plany zdradził Markus Schramm, dyrektor generalny BMW Motorrad w rozmowie z dziennikarzami. Niedługo po jego deklaracji w sieci pojawiły się przecieki potwierdzające wniosek o rejestrację nazwy R12.

Zobacz: Policja uzbroiła się w nowe motocykle BMW. Wyjechały na drogi

BMW R12 może być wyposażone w silnik bokser o pojemności 1250 cm3 wykorzystywany w modelu R1250 GS. Alternatywą jest silnik o pojemności 1170 cm3 z modelu R nine T. Zachodnie źródła sugerują, że najbardziej prawdopodobna będzie druga opcja, chłodzona powietrzem. Silnik o mocy 109 KM, dysponujący momentem obrotowym o wartości 116 Nm bez problemu poradzi sobie z gabarytami motocykla ważącego mniej niż 300 kg.

Można się spodziewać, że stylistyka mniejszego brata R18 zostanie utrzymana w klasycznej linii retro, ale w bardziej surowym wydaniu. Co ciekawe, motocykl o nazwie R12 był już oferowany przez BMW w latach 1935-1942. Napędzany silnikiem o pojemności 745 cm3 jednoślad najczęściej służył w niemieckiej armii podczas II wojny światowej. Z tego powodu był również najpopularniejszym modelem BMW w tamtym okresie.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze