Volkswagen ID. Buzz – elektryczny następca „Ogórka”. Wygląda świetnie, a jaki ma zasięg?
Volkswagen ID. Buzz to długo wyczekiwany, elektryczny następca kultowego „Ogórka”. Miłośnicy modelu T1 z pewnością odnajdą wiele nawiązań do legendarnego Bulli. I choć na pierwszy rzut oka widać nawiązania do legendarnego poprzednika, modelu T1, auto jest naszpikowane nowoczesnymi technologiami.
Kompaktowy z zewnątrz, ale przestronny w środku: taki właśnie jest Volkswagen ID. Buzz, który debiutuje zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej. Dzięki długości nieprzekraczającej 5 metrów (4712 mm) oraz rozstawowi osi, wynoszącemu 2988 mm, Volkswagen ID. Buzz oferuje wyjątkowo dużo miejsca we wnętrzu. Pięciomiejscowy ID. Buzz mieści z kompletem pasażerów aż 1121 litrów bagażu (2205 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy), a dostawczy ID. Buzz Cargo z przegrodą za siedzeniami – ponad 3,9 m3.
ID. Buzz czerpie garściami z jednej z największych motoryzacyjnych ikon – Volkswagena T1.
Volkswagen będzie oferował modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, podobnie jak było w klasycznym Bulli – w jedno- lub dwukolorowym lakierze. Do wyboru jest łącznie 11 wariantów – biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny oraz cztery wersje dwubarwne. Gdy auto zostanie zamówione w tej ostatniej odmianie, górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.
Volkswagen ID. Buzz – wnętrze
Przestronne i dające się łatwo modyfikować wnętrze Volkswagena zaskakuje kolorami, ekologicznymi materiałami i nieszablonowymi rozwiązaniami. Część funkcjonalnych rozwiązań jest umieszczona tak, że można ich nie zauważyć na pierwszy rzut oka. Są to m.in. otwieracz do butelek czy skrobaczka do szyb. W kabinie nie znajdziemy żadnych surowców pochodzenia zwierzęcego, które zastąpiono syntetycznymi, o podobnych właściwościach i fakturze. Wieniec kierownicy jest wykonany z poliuretanu, który wygląda jak skóra i jest zbliżony do niej w dotyku. Obicia foteli, wykładzina podłogowa i podsufitka zostały wykonane przy wykorzystaniu materiałów z recyklingu.
Miłośnicy modelu T1 z pewnością odnajdą wiele nawiązań do legendarnego Bulli. Nie brakuje też kilku detali, które z pewnością wzbudzą uśmiech na twarzach pasażerów. Podobizna modelu wytłoczona na plastikowych elementach wnętrza czy osłonach haczyków z symbolem emotikony to wyjątkowo uroczy detal.
Volkswagen ID. Buzz – nowoczesna technologia w służbie kierowcy
W przypadku Volkswagena ID. Buzz i pozostałych modeli z rodziny ID. aktualizacje oprogramowania można pobierać zdalnie, zarówno te dotyczące systemu infotainment, jak i związane z ładowaniem czy funkcjami wspomagającymi kierowcę. Gama systemów wspomagających kierowcę obejmuje między innymi takie funkcje jak „Trained Parking” (automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych), „Car2X” (ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowszą wersja „Travel Assist”, wykorzystującą dane z crowdsourcingu.
Volkswagen ID. Buzz – silnik, zasięg, ładowanie
Elektryczną wersję kultowego „Ogórka” napędza silnik o mocy 204 KM. ID. Buzz ma akumulator o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh pojemności użytecznej). Prędkość maksymalna samochodu została elektronicznie ograniczona do 145 km/h.
Przy ładowaniu prądem zmiennym maksymalna moc to 11 kW, a przy wykorzystaniu prądu stałego rośnie ona do nawet 170 kW. Na stacji szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 5 do 80% zajmie ok. 30 minut.
ID. Buzz nie jest pierwszym elektrycznym modelem T, już 50 lat temu Volkswagen postanowił zaprezentować na targach w Hanowerze T2 z silnikiem elektrycznym napędzającym tylną oś. Maksymalny zasięg wynosił wtedy 85 kilometrów, a technologia baterii pozostawiała wiele do życzenia, jednak już wtedy w 1972 roku narodził się sen o w pełni zelektryfikowanym modelu T, który dziś stał się rzeczywistością.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: