Daria Mikólska

Polski samochód elektryczny coraz bliżej. Podpisano 2 umowy

Polski samochód elektryczny wywołuje sporo emocji w różnych dyskusjach. Właśnie ujawniono, że spółka ElectroMobility Poland S.A. podpisała dwie umowy.

Izera – pierwszy polski samochód elektryczny – będzie montowana w fabryce zbudowanej przez Polaków, ale za projekt zakładu będą odpowiadać eksperci z Niemiec. Spółka ElectroMobility Poland S.A. poczyniła kolejne kroki ku uruchomieniu budowy w Jaworznie. Informacja została ujawniona kilka godzin temu na stronie internetowej spółki.

Dowiedz się więcej na temat marki Izera w Motocaina.pl

Izera - polski samochód elektryczny

Polski samochód elektryczny – dwie ważne umowy

Spółka odpowiedzialna za polski samochód elektryczny – ElectroMobility Poland S.A. – podpisała umowę o zastępstwo inwestycyjne w formule EPCM (Engineering, Procurement and Construction Management) ze spółką PROCHEM S.A.

Zakres umowy obejmuje:

  • koordynację i nadzór nad pracami budowlanymi,
  • opracowanie projektu budowlanego
  • przeprowadzenie procesu przetargowego na wybór generalnych wykonawców zakładu produkcyjnego w Jaworznie.

Spółka PROCHEM S.A. będzie odpowiedzialna za uzyskanie pozwolenia na budowę (w tym m.in. decyzji środowiskowej dla inwestycji) oraz doprowadzenie do terminowego i jakościowego zakończenia wszystkich prac budowlanych i odbiorowych w miejscu, gdzie będzie produkowany polski samochód elektryczny. 

„Jestem przekonany, że wybór PROCHEM S.A. na inwestora zastępczego jest wyborem z naszego punktu widzenia optymalnym. Zależało nam na znalezieniu partnera, który swoim doświadczeniem i specjalizacją w kompleksowy sposób wesprze nas w obliczu wyzwań związanych z budową zakładu produkcyjnego w Jaworznie.

PROCHEM S.A. ma bardzo duże doświadczenie w projektowaniu obiektów przemysłowych czy skomplikowanych instalacji technologicznych, co jest niezwykle istotne przy skali inwestycji takiej jak nasza. Również uzgodniona formuła EPCM, w której będziemy współpracować jest dopasowana do specyfiki naszego projektu.

Łączy ona odpowiedzialność inwestora zastępczego i generalnych wykonawców, co jest istotne z punktu widzenia kontroli kosztów inwestycji, specyfikacji materiałowej i standaryzacji technicznego wyposażenia zakładu czy wymagań Spółki co do zapisów kontraktowych” – powiedział Piotr Zaremba, Prezes Zarządu ElectroMobility Poland S.A.  

„W ciągu swojej 75-letniej historii PROCHEM podejmował się wielu różnych wyzwań technicznych i inwestycyjnych. Nasz potencjał i doświadczenie w projektowaniu i realizacji zakładów przemysłowych, w tym w sektorze automotive, mogą być z powodzeniem wykorzystane przy budowie obiektów produkcyjnych fabryki Izery w Jaworznie.

Decyzja EMP o wyborze PROCHEM do pełnienia roli inwestora zastępczego jest tego najlepszym potwierdzeniem. Podpisana umowa obejmuje wsparcie Inwestora od etapu koncepcji technicznych do zakończenia przez Generalnych Wykonawców obiektów budowlanych, co w pełni odzwierciedla zakres kompleksowych usług, które od lat są specjalnością PROCHEM.

Nasi Klienci zawsze mogą liczyć na rzetelność, doświadczenie i wiedzę inżynierską, na których od lat PROCHEM buduje swoją pozycję rynkową.” – mówi Marek Kiersznicki, Prezes Zarządu PROCHEM S.A.

Niemcy zaprojektują fabrykę Izery

Spółka odpowiedzialna za polski samochód elektryczny podpisała umowę z firmą Dürr Systems AG na świadczenie usług inżynieryjnych. To doświadczona firma istniejąca na rynku od 1896 roku, wchodząca w część Dürr Group.

Spółka-matka to jedna z wiodących na rynku firm specjalizujących się w inżynierii mechanicznej i przemysłowej. Spółka ma doświadczenie w dziedzinie automatyzacji i cyfryzacji.

Od jakiegoś czasu działa w Polsce oddział tej firmy, gdzie powstają urządzenia i maszyny na potrzeby branży motoryzacyjnej. Oprócz tego firma zajmuje się również projektowaniem, np. systemów sterowania.

Do zadań planisty zakładu – firma Dürr Systems AG – będą należeć m.in. takie obowiązki, jak:

  • zaprojektowanie linii produkcyjnych dla fabryki Izery,
  • opracowanie koncepcji procesu produkcyjnego dla wszystkich trzech wydziałów produkcyjnych (spawalni, lakierni i montażu),
  • opracowanie wytycznych do projektu budowlanego w zakresie technologii produkcji,
  • opracowanie wewnętrznego procesu logistycznego zakładu oraz schematów funkcjonalnych dla procesu lakierniczego wraz z systemami oczyszczania powietrza.

Komentarze:

marzena - 22 lutego 2022

ciekawe kiedy

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze