Euro NCAP przetestował 19 samochodów dostawczych. Które auto okazało się najbezpieczniejsze?

Specjaliści z Euro NCAP postanowili przetestować 19 samochodów dostawczych pod względem bezpieczeństwa. Testujący sprawdzili działanie urządzeń wspierających kierowcę w aż sześciu kategoriach.

Samochody dostawcze stanowią spory procent pojazdów obecnych na naszych drogach. Niestety, w przypadku pojazdów użytkowych bezpieczeństwo, będące priorytetem w autach osobowych, nierzadko schodzi na drugi plan. Specjaliści z Euro NCAP postanowili przetestować 19 samochodów dostawczych pod kątem bezpieczeństwa.

Zapomnijcie o spektakularnych testach zderzeniowych. Testujący skupili się przede wszystkim na systemach bezpieczeństwa, a nie wytrzymałości konstrukcji. Pod uwagę wzięto aż sześć kategorii, a do zdobycia było maksymalnie 100 punktów. W każdej kategorii przyznawano określoną liczbę punktów, które przeliczono na ogólny wskaźnik poziomu bezpieczeństwa.

  1. Systemy hamowania awaryjnego zapobiegające kolizjom z pojazdami lub niwelujące ich skutki
  2. Systemy hamowania awaryjnego zapobiegające wypadkom z udziałem pieszych lub niwelujące ich skutki
  3. Systemy hamowania awaryjnego zapobiegające wypadkom z udziałem rowerzystów lub niwelujące ich skutki
  4. Systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu
  5. Systemy utrzymania bezpiecznej prędkości
  6. Systemy monitorujące zmęczenie i koncentrację kierowcy

Euro NCAP przetestował 19 samochodów dostawczych. Które auto okazało się najbezpieczniejsze?

Zwycięzcą okazał się Fiat Ducato. Świetne wyniki uzyskały też dwa modele Forda, Volkswagen Transporter oraz Mercedes Vito.

  1. Fiat Ducato – 88%
  2. Ford Transit – 68%
  3. Volkswagen Transporter T6 – 65%
  4. Ford Transit Custom – 63%
  5. Mercedes Vito – 61%
  6. Mercedes Sprinter – 52%
  7. Nissan Primastar – 45%
  8. Renault Trafic – 45%
  9. Peugeot Expert – 44%
  10. Volkswagen Crafter – 44%
  11. Opel Vivaro – 42%
  12. Iveco Daily – 41%
  13. Citroën Jumpy – 37%
  14. Toyota Proace – 37%
  15. Opel Movano – 33%
  16. Peugeot Boxer – 33%
  17. Citroën Jumper – 32%
  18. Renault Master – 29%
  19. Nissan Interstar – 18%

Warto jednak zwrócić uwagę, że w testach uwzględniono wersje z maksymalnym wyposażeniem. Gdyby sprawdzano bazowe odmiany, sytuacja mogłaby wyglądać zupełnie inaczej.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze