Karolina Chojnacka

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – test, opinia, dane techniczne, cena. Wiek to tylko liczba

Suzuki SX4 S-Cross jeszcze parę lat temu był crossoverem segmentu B. Dziś jest o numer większym SUV-em i udowadnia, że wiek to tylko liczba.

Suzuki SX4 S-Cross to nie najmłodsza już konstrukcja. Samochód zadebiutował w 2013 roku, a jesienią 2016 roku został poddany gruntownej modernizacji. Mimo zaawansowanego wieku prezentuje się całkiem nieźle. A jak sprawdza się na drodze?

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid, fot. Beata Chojnacka

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – wygląd

Suzuki SX4 S-Cross ma masywną atrapę chłodnicy z przodu, więc trudno go pomylić z innym autem. Krawędź maski jest podwyższona, a sama maska jest wybrzuszona przez ładne przetłoczenia. Samochód prezentuje się naprawdę ładnie. Wokół zderzaków zamontowano nakładki, co przywodzi na myśl auta uterenowione i może się podobać.

Suzuki SX4 S-Cross ma 4300 mm długości, 1785 mm szerokości i 1585 mm wysokości, a jego rozstaw osi to równe 2600 mm. Prześwit 180 mm gwarantuje wygodne wsiadanie do wnętrza. Bagażnik ma pojemność 430 litrów i podwójną podłogę, pod którą można schować wiele drobiazgów.

Przy pierwszym spotkaniu wnętrze Suzuki SX4 S-Cross rozczarowuje. Kabina jest zdominowana przez twardy i sprawiające tandetne wrażenie plastik. Elementy takie jak panel klimatyzacji, tunel środkowy, przyciski podgrzewania foteli czy 7-calowy ekran multimedialny sprawiają wrażenie, jakby były z poprzedniej epoki. Tradycyjny zestaw wskaźników z czarno-białym wyświetlaczem na tle tego, co oferują konkurenci wygląda nieco archaicznie, ale ma niepodważalną zaletę – zapewnia wzorową czytelność. Szata graficzna multimediów również ma już swoje lata.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid, fot. Beata Chojnacka

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – wrażenia z jazdy

Suzuki SX4 S-Cross , jak przystało na samochód rodzinny, przy normalnej jeździe prowadzi się w sposób pewny i bezpieczny. Pozycja za kierownicą jest całkiem dobra, podobnie jak widoczność we wszystkich kierunkach. Zawieszenie jest komfortowo zestrojone i na tyle sztywne, by nadwoziem nie bujało przy gwałtownych manewrach. Jednocześnie jest na tyle miękkie, że wyboje nie są Suzuki straszne. Autem parkuje się przyjemnie, bo jest mocno przeszklone, wyposażone w czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a jego gabaryty pozwalają na mieszczenie się na przeciętnych powierzchniach postojowych.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid, fot. Beata Chojnacka

Pod maską testowanego Suzuki SX4 S-Cross znajdował się  1,4-litrowy silnik BoosterJet, generujący 129 KM i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Alternator zintegrowany z rozrusznikiem (urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego), który ma za zadanie nie tylko obniżyć spalanie, ale też odciążyć jednostkę, generuje dodatkowe 14 KM i 50 Nm i sprawdza się całkiem dobrze. Jego obecność można było dostrzec przede wszystkim podczas dojeżdżania do świateł, gdy wcześniej gasł silnik. Silnik współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, a napęd przenoszony był na przednie koła.

Reakcja Suzuki SX4 S-Cross na dodanie gazu była zaskakująco dobra. Samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 190 km/h. Podczas jazdy po mieście zużycie paliwo wyniosło 7 l/100 km.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid, fot. Beata Chojnacka

Podczas jazdy z równowagi wyprowadzał mnie asystent awaryjnego hamowania, który zachowywał się jakby był mocno przewrażliwiony. Niemal każde dojeżdżanie do samochodów stojących na światłach kończyło się nerwowym piskiem i ostrzeżeniem o możliwej kolizji.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid, fot. Beata Chojnacka

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – cena

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid w bazowej odmianie Comfort Plus z manualną skrzynią biegów i przednim napędem kosztuje 84 500 złotych. Za testowany przeze mnie egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Elegance Sun trzeba zapłacić 109 500 złotych.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid

Suzuki SX4 S-Cross udowadnia, że wiek to tylko liczba. To całkiem udany SUV, który jest przestronny, dobrze wyposażony i, jak przystało na samochód rodzinny, przy normalnej jeździe prowadzi się w sposób pewny i bezpieczny. Choć SX4 S-Cross nie już najmłodszym autem, to pod względem prowadzenie czy funkcjonalności nie odczuwa się z tego tytułu żadnego dyskomfortu.

NA TAK:

  • pewne prowadzenie
  • komfortowo zestrojone zawieszenie
  • sprawny i wydajny układ napędowy
  • przestronne wnętrze

NA NIE:

  • przestarzałe multimedia
  • wszechobecny plastik w kabinie

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – dane techniczne

Silnikt.benz. R4/16 + miękka hybryda
Moc maksymalna129 KM
Maksymalny moment obrotowy235 Nm
Napęd 2WD
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 sekundy
Prędkość maksymalna 190 km/h

Nowe Suzuki S-Cross – znika dopisek SX4, a wzrasta cena

W listopadzie 2021 roku Suzuki zaprezentowało nowego S-Crossa. Jego wymiary, pojemność bagażnika, rozstaw osi, promień skrętu są identyczne, jak u poprzednika, ale zniknął dopisek SX4. Wzrosła za to cena samochodu – ceny nowego Suzuki S-Cross mają zaczynać się od 97 500 złotych. To o 13 tysięcy złotych więcej niż trzeba było zapłacić za poprzednika.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze