Karolina Chojnacka

Suzuki GSX-S1000GT zaprezentowane! To Grand Tourer o mocy 152 KM!

To coś więcej niż kolejna ewolucja modelu GSX-S1000F, który wprowadzono na rynek w 2015 roku. Koncepcja nowego modelu GSX-S1000GT zakłada, że w gamie Suzuki będzie on pełnić rolę prawdziwego motocykla typu Grand Tourer.

Nowy model GSX-S1000GT łączy w sobie osiągi motocykla klasy superbike z silnikiem o pojemności 999cm3 ze zwartym, lekkim podwoziem, które ma zapewnić dynamiczną i komfortową jazdę oraz wysoką funkcjonalnością. Te wszystkie cechy wyróżniają nowy model jako prawdziwy motocykl klasy GT (Grand Tourer).

Suzuki GSX-S1000GT
Suzuki GSX-S1000GT, fot. materiały prasowe / Suzuki

Przód modelu GT stanowi połączenie wysuniętego dziobu, dwóch ustawionych poziomo diodowych lamp świateł przednich, nowego kształtu lusterek i zamontowanych na bokach kierunkowskazów. Całość tworzy stylistykę GT, która prezentuje nowy styl w motocyklach Suzuki. Elementy połączone z nową konstrukcją siedziska, wąskim tyłem i krótkim, zwartym tłumikiem, podkreślający charakter nowego GT jako motocykla turystycznego, stworzonego, aby zapewniać dynamiczne osiągi i maksymalną przyjemność z jazdy. A gdyby ktoś miał wątpliwości, że to motocykl klasy GT, to Suzuki GSX-S1000GT zdobią specjalne naklejki „GT”.

Suzuki przeprowadziło dokładny przegląd i modernizację czterocylindrowego, rzędowego, chłodzonego cieczą silnika DOHC o pojemności 999cm3, który napędza GSX-S1000GT. Zmiany obejmujące nowe profile krzywek na wałkach rozrządu, nowe sprężyny zaworowe, nowe sprzęgło i nowy układ wydechowy pozwoliły zwiększyć moc silnika i uzyskać lepszy balans osiągów.

Silnik Suzuki GSX-S1000GT rozwija moc 152 KM przy 11000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 106 Nm przy 9250 obr/min.

Suzuki GSX-S1000GT
Suzuki GSX-S1000GT, fot. materiały prasowe / Suzuki

Całkowicie przeprojektowany układ wydechowy 4-2-1, które ma za kolektorem układ SET (Suzuki Exhaust Tuning) i tłumik, a katalizatory i nowy kształt komory rozprężnej pozwalają spełnić wymagania normy Euro 5.

Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej z trzech charakterystyk silnika, żeby skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy, np. podczas dynamicznej jazdy turystycznej, w czasie krótkiej i intensywnej jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni lub kiedy kierowca jest zmęczony po długiej podróży. 

Suzuki GSX-S1000GT
Suzuki GSX-S1000GT, fot. materiały prasowe / Suzuki

Ceny Suzuki GSX-S1000GT nie zostały jeszcze podane. Jednak biorąc pod uwagę, że model GSX-S1000 kosztuje w 56 900 złotych, zakładamy, że GT będzie droższe.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze