
Ta fabryka skuterów elektrycznych zatrudnia same kobiety! 10 tys. pracowników i ani jednego mężczyzny
Nowa fabryka skuterów elektrycznych, Ola Electric Mobility, ma produkować 10 milionów jednośladów rocznie, czyli 15 procent światowych e-skuterów, do 2022 roku, w ramach firmy prowadzonej, zarządzanej i obsługiwanej wyłącznie przez kobiety.
Ola Electric Mobility jest start up’em, prowadzonym przez indyjskiego przedsiębiorcę Bhavisha Aggarwala. Celem tego przedsięwzięcia jest zapewnienie światu „czystej mobilności, ujemnego śladu węglowego i zintegrowanej siły roboczej”.
Pierwsza grupa pracowników rozpoczęła w tym tygodniu pracę w fabryce w Krishnagiri w Indiach. Fabryka, której ukończenie będzie kosztować 330 milionów dolarów, będzie zatrudniać tylko kobiety. Fabryka zostanie w znacznym stopniu zautomatyzowana i będzie w niej pracować, obok żeńskiej siły roboczej, około 3000 robotów. Bhavish Aggarwala zapewnia:
Przy pełnej wydajności Futurefactory zatrudni ponad 10 000 kobiet, co sprawi, że będzie największą na świecie fabryką zatrudniającą tylko kobiety i jedynym na świecie zakładem produkcyjnym zatrudniającym wyłącznie kobiety.
Udział kobiet w lokalnym przemyśle wytwórczym wynosi zaledwie 12%. Indyjski przedsiębiorca wierzy, że umożliwienie kobietom pracy, w bezpiecznym i przyjaznym dla nich środowisku, poprawi nie tylko ich życie, ale także życie ich rodzin i całej społeczności.
Aby Indie stały się światowym centrum produkcyjnym, musimy nadać priorytet podnoszeniu kwalifikacji i generowaniu miejsc pracy dla naszych kobiet.
Nowa fabryka skuterów elektrycznych, Ola Electric Mobility, ma produkować 10 milionów jednośladów rocznie, czyli 15% światowych e-skuterów do 2022 roku.
Produkowany w kobiecej fabryce elektryczny skuter Ola S1 na jednym ładowaniu może przejechać 181 kilometrów. Od 0 do 40 km/h rozpędza się w 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 115 km/h. Cena? 99 999 rupii, czyli około 5 230 złotych. Firma twierdzi, że ma na niego już pół miliona rezerwacji.

Ostatecznym celem Bhavisha Aggarwala jest zbudowanie pełnej gamy pojazdów elektrycznych, w tym trójkołowców i samochodów.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: