Weekend F1 w Bahrajnie rozpoczęty
Na pięknie przygotowanym torze w Bahrajnie poranna sesja treningowa zdawała się przywracać zeszłoroczny porządek w stawce Formuły 1.
Piątkowe obserwacje Roberta |
fot. BMW Motorsport
|
Na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton a za nim dwóch kierowców BMW Sauber. Swoje najlepsze czasy uzyskali oni na oponach z bardziej miękkiej mieszanki. McLaren zastosował nową wersję zmodyfikowanego dyfuzora. Jak stwierdził szef zespołu Martin Whitmarsh jest to adaptacja rozwiązania używanego w trakcie GP Chin zwiększająca nieco siłę docisku. Obecny lider w klasyfikacji kierowców Jenson Button uzyskał piąty czas a jego kolega z zespołu Brawn GP Rubens Barrichello siódmy. Zwycięzcy ostatniego Grand Prix Sebastian Vettel i Mark Webber wypełniając swój program treningowy uzyskali odpowiednio dwunasty i dziewiąty czas. Bridgestone wybrał na tor Sakhir super miękkie i średnie opony. Mimo temperatury wynoszącej ponad 50 stopni Celsjusza doprowadzenie twardszych opon do odpowiedniej temperatury nastręczało kierowcom nieco trudności.
Na wyścig w Bahrajnie zmian dokonano w bolidach Renault. Nelson Piquet jeździł dziś z dyfuzorem jaki miał w swoim samochodzie Fernando Alonso tydzień temu w Chinach. Dla Hiszpana przygotowano nowe rozwiązanie. Zespół Force India wprowadził pakiet, który wydaje się pozwalać Adrianowi Sutilowi
i Giancarlo Fisichelli na zmniejszenie nieco dystansu do lepszych zespołów. Trzeba pamiętać, że Sutil miał szansę na zdobycie punktowanej pozycji w GP Chin. Lepsze wyniki po wprowadzeniu nowych rozwiązań mogą więc być zapowiedzią zwyżkującej dyspozycji Force India.
Decyzje dotyczące użycia KERS podejmowane są przez zespoły z wyścigu na wyścig. W piątkowych sesjach treningowych w Bahrajnie systemu używali kierowcy McLaren, Renault, BMW Sauber i Felipe Massa z Ferrari. Ze względu na trzy długie proste Sakhir jest jednym z torów, na którym system ten może przynieść zdecydowanie korzyść
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:33.647 |
– |
19 |
2 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:33,907 |
0,260 |
17 |
3 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:33.938 |
0,291 |
17 |
4 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:34.227 |
0,580 |
24 |
5 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:34.434 |
0,787 |
15 |
6 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:34.502 |
0,855 |
24 |
7 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:34.531 |
0,884 |
18 |
8 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:34.589 |
0,942 |
17 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:34.827 |
1,180 |
21 |
10 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:34.827 |
1,180 |
19 |
11 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:34,880 |
1,233 |
24 |
12 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:34.938 |
1,291 |
21 |
13 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:34,974 |
1,327 |
21 |
14 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:35,021 |
1,374 |
18 |
15 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:35.036 |
1,389 |
22 |
16 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:35.042 |
1,395 |
16 |
17 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:35.333 |
1,686 |
20 |
18 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:35.348 |
1,701 |
24 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:35.353 |
1,706 |
22 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:35.369 |
1,722 |
15 |
Nico Rosberg, Williams |
fot. Williams
|
O swojej obecności przypomniał po południu „książę treningów” czyli kierowca Williamsa Nico Rosberg. Na jedenaście odbytych w tym sezonie sesji treningowych po raz siódmy uzyskał najlepszy czas. Był to wynik lepszy o ponad 0,3 sekundy od porannego rezultatu Lewisa Hamiltona. Pod koniec sesji z drugim czasem na linii mety zameldował się Fernando Alonso spychając na trzecią pozycję Jarno Trulliego z Toyoty. Po porannej ewaluacji opon i dostosowywaniu ustawień bolidów wszyscy kierowcy przejechali znacznie dłuższy dystans niż w pierwszej sesji, koncentrując się na symulacji wyścigu.
Sesja przebiegała spokojnie. Szerokie strefy wokół newralgicznych punktów umożliwiały bezpieczne wycieczki poza tor Adrianowi Sutilowi, Lewisowi Hamiltonowi, Timo Glockowi i Jarno Trulliemu.
Gdyby porównać końcówkę tabeli wyników z którąś z tabel zeszłorocznych wygląda ona naprawdę jakby ktoś w odwrotnej kolejności wpisał nazwiska kierowców. Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę, że treningi niekoniecznie stanowią reprezentację prawdziwego układu sił i mieć nadzieję, że Robert Kubica miał w swoim bolidzie bardzo dużo paliwa w drugiej sesji treningowej.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:33.339 |
– |
36 |
2 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:33.530 |
0,191 |
25 |
3 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:33.616 |
0,277 |
37 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:33.661 |
0,322 |
29 |
5 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:33.676 |
0,337 |
32 |
6 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:33.694 |
0,355 |
35 |
7 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:33,763 |
0,424 |
30 |
8 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:34.764 |
0,425 |
37 |
9 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:33.885 |
0,546 |
30 |
10 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:33,899 |
0,560 |
36 |
11 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:33.994 |
0,655 |
30 |
12 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:34.025 |
0,686 |
23 |
13 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:34.127 |
0,788 |
37 |
14 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:34.366 |
1,027 |
26 |
15 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:34,411 |
1,072 |
29 |
16 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:34.564 |
1,225 |
34 |
17 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:34,605 |
1,266 |
31 |
18 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:34.670 |
1,331 |
28 |
19 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:34.764 |
1,425 |
35 |
20 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:34,790 |
1,451 |
33 |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: