Opony do motocykli
Skoro typowy motocykl ma tylko dwa koła to ważnym jest, aby wybrać do niego odpowiednie opony - chodzi przecież o zapewnienie najlepszej przyczepności na drodze, a tym samym nasze bezpieczeństwo
Producenci opon dzielą ogumienie do jednośladów w zależności od przeznaczenia motocykla. Są więc opony do motocykli drogowych, off-roadowych, enduro i wyścigowych, do motorowerów i skuterów, do krążowników i motocykli turystycznych, do motocykli sportowych, do quadów, chopperów. Przede wszystkim, każda opona ma średnicę felgi, więc kupując oponę upewnij się, że masz potrzebne informacje wynikacjące z dokumentacji technicznej motocykla. Średnica felgi to parametr mierzony w calach i waha się w zakresie od 8 do 21.
Wybierając opony do motocykla musisz stosować się do oznaczeń znajdujących się na ścianach bocznych ogumienia, które – poza średnicą – zawierają szerokość (zazwyczaj od 50 do 330 mm), stosunek wysokości profilu wyrażony jako procent szerokości (od 30 do 600 mm), prędkość (w km/h) i wskaźniki obciążenia (w kg). Dlatego też opona może mieć następujące oznaczenia z boku – 185/70 ZR17 M/C (58W), gdzie 185 to szerokość, 70 – wysokość wynosząca 129,5 mm, Z – wskaźnik prędkości wynoszący +240 km/h, R – opona radialna, 17 – średnica w calach, M/C oznacza “wyłącznie dla motocykli”, a 58 oznacza maksymalną wagę 236 kg.https://www.youtube.com/watch?v=3O68ZIp6-xg
Innym parametrem, który wymaga wzięcia pod uwagę podczas kupna opony, jest pora roku, dla której opona została zaprojektowana. Dostępne są letnie, całoroczne, a nawet opony zimowe. Ponadto, opony motocyklowe mogą być wykonane do zastosowania wyłącznie z przodu lub z tyłu, albo i tu i tu.
Odpowiedni montaż jest kluczowy, jeśli chcemy uzyskać optymalną wydajność. Opony motocyklowe, a także te dla samochodów, mogą mieć w środku dętkę lub mogą być bezdętkowe. Wzór bieżnika może się różnić, od tych skomplikowanych z wieloma rowkami i lamelami do tych całkowicie gładkich. iezależnie od tego jaki motocykl posiadasz, mały miejski krążownik lub potężny chopper, odpowiednie opony do niego znajdziesz w sklepie online.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: