Kimi Räikkönen tworzy team motocrossowy Kawasaki
Były kierowca Formuły 1, Kimi Räikkönen, założył zespół motocrossowy, którego zawodnicy będą walczyć o najwyższe lokaty w obu klasach (MX1 i MX2) Mistrzostw Świata MX.
![]() |
fot. Kawasaki
|
Już w ubiegłym roku świat obiegła informacja, że znany fiński kierowca, który przeszedł z F1 do WRC, chce poszerzyć liczbę dyscyplin motorowych, z którymi jest związany. Postanowił załozyć zespół, który będzie rywalizował w Motocrossowych Mistrzostwach Świata. Z założeń Räikkönen’a wynika, że zespół będzie miał dwóch fińskich zawodników w FIM GP, jednego zawodnika walczącego w klasie MX2 i jednego zawodnika w klasie MX1. Początkowe rozmowy prowadzone były z KTM-em, ostatecznie jednak wybór padł na Kawasaki.
W najbliższym sezonie zespół motocross ICE1 RACING, będzie walczył o punkty w Mistrzostwach Świata. Tiainen Kari, siedmiokrotny Mistrz Świata w Enduro, będzie kierownikiem zespołu.
Celem dwóch najbardziej utalentowanych sportowców motorowych Finlandii, Räikkönen’;a i
Tiainen’a, jest promocja młodych i utalentowanych fińskich zawodników. Na Kawasaki wystąpią: 24-letni Toni Eriksson (MX1) i 20-latek, Ludde Söderberg (MX2). Finownie, obecnie trenują w Hiszpanii. Pierwszym sprawdzianem dla zawodników będzie udział 13 lutego w międzynarodowym konkursie rozpoczynającym sezon 2011. Wielki debiut w Mistrzostwach Świata przewidziany jest 10 kwietnia w bułgarskim Sevlieco.
Toni Eriksson (MX1) i Ludde Söderberg (MX2), mimo swojego młodego wieku, należą już do czołówki fińskich zawodników i mają już na swoim koncie tytuły mistrzów w swojej serii. Ich celem jest zdobycie jak największej ilości punktów.
– Idziemy do Grand Prix walczyć o punkty i chcemy dostać się do czołówki, jesteśmy przygotowani do ciężkiej pracy, aby osiągnąć nasz cel – wyjaśnia Söderberg.
Warto wspomnieć, że ICE1RACING to także zespół juniorów, składający się z sześciu zawodników, którzy rywalizować będą w serii Mistrzostw Finlandii.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: