Polska premiera Ducati 1299 Superleggera
W czwartek 20 lipca, na placu Bankowym w Warszawie, odbyła się premiera pięknej, mocnej, ale jednocześnie wyjątkowo lekkiej maszyny - Ducati 1299 Superleggera.
1299 Superleggera, zaprezentowany rok temu targach Eicma z Caseyem Stonerem za kierownicą, dziś świętuje swoją polską premierę. To superbike o masie zaledwie 156 kilogramów (167 kg z paliwem), którego silnik L-Twin z linii Superquadro (duża średnica tłoka i mały skok) o pojemności 1285 cm3 dysponuje mocą 215 KM przy 11000 obr./min. oraz 146,5 Nm momentu obrotowego osiąganego przy 9000 obr/min.
Motocykl został wykonany z wyjątkową dbałością o szczegóły. Szczególną uwagę zwrócono na ciężar użytych materiałów – producent dumnie wymienia wśród nich włókno węglowe, tytan oraz magnez. Zbiornik paliwa został wykonany z aluminium.
W istocie, dominującym tworzywem w 1299 Superleggera jest włókno węglowe, z którego została zbudowana samonośna rama (monocoque)*, wahacz oraz robiące ogromne wrażenie wizualne karbonowe koła marki BST z aluminiową piastą. Dodatkowo, ten lekki materiał możemy zobaczyć w owiewkach, błotniku i wszelkiego rodzaju osłonkach. Całość osadzono na oponach Pirelli Diablo Supercorsa SP. Motocykl wyposażono w zawieszenie Öhlins, hamulce Brembo (dwie tarcze 330 mm, klocki obsługuje pompa radialna, zakrętowy ABS – Bosch Cornering ABS), a dopełnienie stanowi wydech Acrapovica. Naszpikowano go również elektroniką. Jest tu układ kontroli trakcji (Ducati Traction Control EVO – DTC EVO) o dwóch trybach – pozwala na slajdy z szybciej pracującym tylnym kołem, by wkrótce uruchomić jeszcze jeden system, kontrolę slajdu (Ducati Slide Control – DSC), który umożliwia jeszcze bardziej profesjonalne powerslajdy – czasem obserwujemy takie patrząc na zawodników z MotoGP. Gdyby ktoś chciał poszaleć na kole, ma do dyspozycji Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO) – to kontrola uniesienia przedniego koła. Ani na światłach, ani na linii startu 1299 Superleggera może nie mieć sobie równych, jeśli kierowca uruchomi układ znany wcześniej z XDiavela – Ducati Power Launch (DPL). Na torze przyda się z pewnością kontrola hamowania silnikiem (Engine Brake Control – EBC) oraz możliwość zapisywania i odczytywania danych z GPS (Ducati Data Analyser+ GPS – DDA+ GPS).
Muszę przyznać, że Ducati 1299 Superleggera prezentuje się przepięknie! Czerwowo-białe malowanie, karbonowa rama, felgi, karbonowe dodatki, wraz ze zgrabną budową wydechu nadają tej sportowej maszynie estetycznej lekkości i sprawiają, że wygląda całkiem niepozornie, jak na ponad dwustu konnego, piekielnie szybkiego superbike’a.
Produkcja limitowana 1299 Superleggera liczy tylko 500 motocykli, a w Polsce dostępnych jest jedynie kilka sztuk. Cena wynosi 347 000 złotych.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: