Audi Q2 – pierwsza jazda: małe jest piękne?
Po pierwszych jazdach Audi Q2 czujemy niedosyt - czyżby ten samochód nas zaczarował?
Śledząc różne motoryzacyjne fora internetowe można spotkać się z bardzo różnymi odczuciami odnośnie Audi Q2. Część osób podziwia nową sylwetkę i zawartą w niej technologię, część uważa, że nie wypada, aby auta z serii Q miały napęd tylko na jedną oś i tak małe silniki. Z pierwszych danych sprzedażowych wynika, że firma z Ingolstadt idealnie wypełniła lukę w segmencie B. O tym, czy faktycznie Q2 jest doskonałym uzupełnieniem gamy niemieckiego producenta mieliśmy okazję przekonać się podczas prezentacji i pierwszych jazd w okolicach Wrocławia.
Audi Q2 to, jak wiele osób pewnie zauważy, „nadmuchane” A3. Samochód został zbudowany na tej samej platformie – MQB. Jednak podobieństw jest tak samo dużo, jak i różnic. Różnic, które nadają powiew świeżości do całej gamy aut i za to twórcom crossovera trzeba pogratulować. Obawy na temat wyglądu i tego, że będzie mniejszą kopią Q7, Q5 czy Q3 unosiły się w powietrzu dawno temu. Natomiast zupełnie nowe podejście do estetyki i wykorzystanie ostrych linii pozwoliło stworzyć auto w świeżym i oryginalnym stylu. Jak na miejskiego pożeracza ciasnych uliczek przód prezentuje się dosyć bojowo. Duży i charakterystyczny dla marki grill oraz wloty powietrza stały się nieodłącznym elementem samochodów niemieckiego producenta. Tył wydaje się być bardziej przyjazny; według mnie uderzająco przypomina VW Polo, za co niestety należy się nagana. Profil samochodu nie odzwierciedla jednak ani typowego SUV-a, ani allroada, ani coupe. Nie zrozumcie tego źle. W dzisiejszych czasach, kiedy każdy chce się wyróżnić – Q2 wydaje się być idealnym rozwiązaniem. Szeroki tylny słupek C można polakierować innym kolorem, przez co istnieje niemal 100 możliwości konfiguracji wyglądu zewnętrznego (dane producenta).
We wnątrzu w mig zrozumiemy, że mamy do czynienia z pojazdem segmentu premium. Idealne spasowanie elementów, wysokiej jakości materiały i perfekcyjne wykończenie. Q2 w tej kwestii nie odstaje od innych topowych aut marki Audi. Co go wyróżnia na tle konkurentów? Zdecydowanie wyposażenie. Znajdziemy tutaj większość rozwiązań znanych nam chociażby z niedawno prezentowanego Audi A4 czy Audi A3. Systemy wsparcia kierowcy takie jak Active Line Assist (utrzymanie auta między liniami na drodze) czy adaptacyjny tempomat wraz z asystentem jazdy w korku nie były do tej pory dostępne w autach segmentu B. Jest więc szansa na odrobinę relaksu podczas weekendowego poruszania się w korku do centrum handlowego. Jakby tego było mało – Audi oferuje również kilka systemów bezpieczeństwa takich jak system wykrywania pieszych i system awaryjnego hamowania.
Po zaprezentowaniu Audi A3, było wiadomo, że nawet mniejsze, miejskie samochody, będą wyposażone bardzo bogato. Tak jest też i w tym przypadku. Do dyspozycji kierowcy został oddany Audi Virtual Cockpit, na którym oprócz zegarów możemy wyświetlać obraz z nawigacji w technologii Google Street View i wyświetlacz danych na szybie. W górnej części deski rozdzielczej umiejscowiono monitor MMI o przekątnej 8,3 cala, który niestety pozbawiony został funkcji “chowania”. Całym systemem multimedialnym można sterować głosowo, lub znanym już pokrętłem z towarzyszącymi mu przyciskami imitującymi myszkę komputerową. Audi Connect zapewni też ciągłe połączenie z internetem, dzięki czemu będziemy mogli sprawdzać ceny paliw lub pogodę.
Nowe Q2 będą napędzać silniki benzynowe oraz wysokoprężne o mocy od 116 do 190 km. Te pierwsze to konkretnie 116-konne 1.0 TFSI, 1.4 TFSI o mocy 150 KM (wyposażony w system Cylinder On Demand, który przy niskim obciążeniu wyłącza połowę cylindrów), oraz 2.0 TFSI generujące 190 KM. Jednostki wysokoprężne będą również występowały w dwóch pojemnościach i będzie to 1.6 TDI w wersji 116 KM oraz 2.0 TDI 150 i 190 KM. Standardowo Q2 będzie wyposażona w skrzynię manualną z sześcioma biegami, natomiast za dopłatą możemy otrzymać dwusprzęgłowy automat S-tronic z siedmioma biegami. Napęd Quattro będzie standardem tylko w połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi, co więcej, również od tego będzie zależało zawieszenie tylne. W przypadku wersji z napędem na przednią oś będzie to układ zespolony, czyli najprościej mówiąc – belka, natomiast w wersji z napędem na cztery koła będzie to niezależne zawieszenie czterowahaczowe. Z przodu tradycyjnie znajdziemy układ z kolumnami MacPhersona. Warto tutaj również wspomnieć o dosyć sporym prześwicie, który wynosi 15 cm.
Cennik nowego Audi Q2 zaczyna się już od 104 100 złotych za wersję z silnikiem 1.4 TFSI. Najmocniejszy z gamy 2-litrowy diesel to koszt 150 200 złotych.
Choć Audi Q2 jest najmniejszym SUV-em z logo Audi to widać, że segment premium zobowiązuje i nikt nie oszczędzał tutaj na jakości i wyposażeniu. Dzięki bardzo dużej możliwości doboru kolorów oraz wyposażenia możemy mieć pewność, że ciężko będzie znaleźć na ulicy podobne Q2.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: