Puchar Świata Enduro Kobiet FIM rozstrzygnięty
W pierwszy weekend jesieni, w malowniczej miejscowości Noiretable we Francji odbyły się dwie ostatnie rundy pierwszego w historii Pucharu Świata Enduro Kobiet FIM. Rywalizacja od samego początku dostarczała wielu emocji i zapowiadała interesującą walkę o podium.
Ludivine Puy |
fot. Celestyna Kubus
|
Podczas rund rozgrywanych w trzech krajach: we Włoszech, Polsce i Francji na starcie stanęło w sumie piętnaście zawodniczek z całego świata m.in. z Francji, Australii, Niemiec, Finlandii.
Pierwszą liderką klasyfikacji generalnej została Francuzka Ludivine Puy i to właśnie zawodniczka Gas Gas nie oddała prowadzenia aż do ostatniej rundy – została pierwszą w historii mistrzynią.
– Przygotowywałam się z myślą o tych ostatnich zawodach. Muszę przyznać, że pochodzę z regionu Picardy i jazda w błocie nie jest dla mnie żadnym problemem. Jeżdżę już od wielu lat i to jest mój pierwszy tytuł w tej dyscyplinie. To jest nagroda dla moich rodziców, mojej rodziny i moich sponsorów. Jestem z siebie bardzo dumna i mam nadzieję być numerem jeden jeszcze przez długi czas – powiedziała po zawodach mistrzyni świata Ludivine Puy.
Blandine Dufrene |
fot. Celestyna Kubus
|
Ze zmiennym szczęściem walczyła w zawodach koleżanka z teamu popularnej „Lulu”, filigranowa Francuzka Blandine Dufrene. Miała lepsze i gorsze starty, trzykrotnie stawała na podium i w ostatecznym rozliczeniu udało zajęła drugą lokatę w generalce.
Jako trzecia została sklasyfikowana najstarsza z całej stawki, Niemka Heike Petrick. Ta najbardziej doświadczona zawodniczka spośród wszystkich uczestniczek pokazała, że wciąż może walczyć o najważniejsze trofeum i nie musi mieć kompleksów przed dużo młodszymi koleżankami. Warto też wspomnieć o startach wielokrotnej Mistrzyni Świata w trialu – Laili Sanz. Hiszpanka udowodniła, że również w rajdach enduro radzi sobie całkiem nieźle. Podobnie Finka Vanja Kollman, która m.in. w Kwidzyniu (relację z tej rundy przeczytasz tutaj.) stanęła na drugim stopniu podium.
Heike Petrick |
fot. Celestyna Kubus
|
Pierwszy sezon Pucharu Świata Enduro Kobiet FIM pokazał, że kobiece enduro stoi na bardzo wysokim poziomie, że dziewczyny nie odpuszczają i każda z nich stara się pokonać nawet te najtrudniejsze przeszkody. Mimo, że podczas każdej z rund mogły przejeżdżać nieco łatwiejszą, wytyczoną specjalnie dla nich przez organizatorów trasą, wybierały profesjonalne przejazdy. Nie obyło się bez wywrotek i kłopotów z motocyklami, ale nie było też żadnych poważnych kontuzji.
Już w kolejnym sezonie możemy liczyć na jeszcze bardziej zacięta walkę i coraz większą liczbę rywalizujących ze sobą zawodniczek. Możemy jedynie żałować, że na starcie nie zobaczymy żadnej Polki…
2010 MAXXIS FIM ENDURO WORLD CHAMPIONSHIP
Pos. | Rider | Total | ITA | POL | FRA | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | PUY Ludivine | 143 | 18 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | |
FRA | GAS-GAS | ||||||||
2 | DUFRENE Blandine | 116 | 25 | 16 | 22 | 20 | 18 | 15 | |
FRA | GAS-GAS | ||||||||
3 | HEIKE Petrick | 106 | 12 | 20 | 20 | 16 | 16 | 22 | |
DEU | KTM | ||||||||
4 | KOLLMAN Vanja | 103 | 15 | 15 | 18 | 22 | 15 | 18 | |
SWE | KTM | ||||||||
5 | BOUISSON Stéphanie | 87 | 22 | 14 | 14 | 14 | 11 | 12 | |
FRA | YAMAHA | ||||||||
6 | SANZ Laia | 80 | 16 | 22 | — | — | 22 | 20 | |
ESP | HM-HONDA | ||||||||
7 | ROSSAT AUDREY | 72 | 20 | 18 | 16 | 18 | — | — | |
FRA | GAS-GAS | ||||||||
8 | GIMBERT Marion | 57 | 14 | 12 | — | — | 20 | 11 | |
FRA | KTM | ||||||||
9 | PARKER Alison | 50 | 11 | 11 | 15 | 13 | — | — | |
AUS | YAMAHA | ||||||||
10 | BERREZ Juliette | 30 | — | — | — | — | 14 | 16 | |
FRA | TM | ||||||||
11 | BERGMAN Sanna | 28 | — | — | 13 | 15 | — | — | |
SWE | |||||||||
12 | FOURNEL Géraldine | 26 | — | — | — | — | 12 | 14 | |
FRA | KTM | ||||||||
13 | RIAT Delphine | 26 | — | — | — | — | 13 | 13 | |
CHE | YAMAHA | ||||||||
14 | SAPPINO Anna | 26 | 13 | 13 | — | — | — | — | |
ITA | HM-HONDA | ||||||||
15 | BALDUZZI Emanuela | 20 | 10 | 10 | — | — | — | — |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: