„The book of the classic MV Agusta fours” Ian Falloon – „Czwórki MV Agusta”
Najnowsze dzieło znanego, motocyklowego historyka, Iana Falloona, to szczegółowy wgląd w historię klasycznych jednośladów MV Agusta i ich słynnych silników. Coś w sam raz na wieczorną lekturę, podczas gdy nasze pojazdy odpoczywają po letnich wojażach.
fot. Veloce Publishing
|
fot. Veloce Publishing
|
Włoskie motocykle MV Agusta dominowały na Grand Prix od 1956 roku we wszystkich kategoriach przez ponad dekadę. Zawdzięczały to przede wszystkim niezawodnym, czterocylindrowym silnikom i nadzwyczajnym właściwościom jezdnym. Przez te 10 lat legenda Agusty urosła do rangi wręcz arystokratycznej – sam hrabia Domenico Agusta, syn założyciela marki, zdecydował się na ograniczenie masowej produkcji, by nie dopuścić swoich motocykli do wyścigów pod szyldami prywatnych firm; od tej pory jednostki te były produkowane w limitowanych seriach. Pomimo tego motocykle z takim silnikiem rozchodziły się jak świeże bułeczki. Słynne „czwórki” Agusty przyczyniły się do zwycięstw takich sław jak John Surtees, Gary Hocking, czy Mike Hailwood.
Książka szczegółowo opisuje historię modeli klasycznych „Czwórek” razem z analizą prototypów MV Agusta 600, 700 i America. Autor ukazuje nam drogę, jaką ta włoska marka pokonała aby osiągnąć sukces i sławę oraz zawiera wiele pomocnych porad, w tym jak rozróżnić autentyk od podróbki i jak efektownie zadbać o swoją „Czwórkę”. Dzieło zawiera też dogłębną analizę słynnego, rzędowego silnika Agusty i spis numerów produkcyjnych najwcześniejszych egzemplarzy.
Za dwustupięćdziesięciostronicową książkę w twardej okładce zapłacimy 50 funtów. Może to wydawać się dość sporo, ale jest to uczciwa cena za naprawdę dobre wydawnictwo, okraszone mnóstwem wyjątkowych zdjęć jednych z najbardziej zachwycających motocykli na świecie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: