WRC wraca do rywalizacji. Dwie polskie załogi wystartują w Rajdzie Chorwacji
Trzecia runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata to Rajd Chorwacji, obecny w kalendarzu WRC po raz drugi. W imprezie z bazą w Zagrzebiu zobaczymy dwie polskie załogi – Kajetana Kajetanowicza z Maciejem Szczepaniakiem oraz Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka.
Rajd Chorwacji to jedna z najmłodszych eliminacji WRC. Pierwsza edycja w 2021 roku, wygrana przez Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassię, spotkała się z pozytywnymi reakcjami ze strony zawodników i kibiców, przez co Rajd Chorwacji ma potencjał na status jednego z klasyków. Pomagają w tym też wyjątkowe, asfaltowe odcinki specjalne, zwłaszcza próba Stojdraga – Gornja Vas w parku narodowym Zumberak.
Dwa dotychczasowe rajdy w nowej, hybrydowej erze WRC przyniosły wiele walki i sporo zwrotów akcji. Na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej jest Kalle Rovanpera z Toyoty, zwycięzca Rajdu Szwecji. Na asfaltach Monte Carlo widzieliśmy jednak starcie dwóch mistrzów – Sebastien Ogier i Sebastien Loeb w tym roku startują tylko okazjonalnie, ale na Lazurowym Wybrzeżu udowodnili, że trzeba na nich uważać kiedy tylko pojawią się na starcie. W Monako górą był Loeb za kierownicą Forda.
Dwie polskie załogi wystartują w Rajdzie Chorwacji
Rajd Chorwacji będzie eliminacją wyjątkowo interesującą dla polskich kibiców. To właśnie od tego rajdu swoje tegoroczne kampanie rozpoczną dwie załogi z naszego kraju. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, duet LOTOS Rally Team, ma dobre wspomnienia z Chorwacji – rok temu wygrali tam swoją kategorię. Przez zmiany regulaminowe „Kajto” ponownie będzie rywalizował w ramach klasy WRC2. Trzykrotny rajdowy mistrz Europy ma tym razem 27 rywali. Jednym z nich będzie Mikołaj Marczyk, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka – dla załogi ORLEN Team to pierwszy rok startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Podsumowanie rywalizacji w Rajdzie Chorwacji będzie można obejrzeć w poniedziałek po rajdzie tylko na antenie Motowizji, która nabyła prawa do podsumowań na cały sezon 2022.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: