
Weltmeister Champion – najszybszy elektryk świata made in China
Ostatnio co chwila słyszymy o „nowym najszybszym samochodzie na świecie”. W zeszłym tygodniu królem prędkości ogłoszono Rimaca Nevera. Nie cieszył się on jednak królewska koroną zbyt długo, bo właśnie zdetronizował to Weltmeister Champion.
Oficjalnie kilka dni temu Rimac Nevera został najszybszym samochodem na świecie na dystansie ćwierć mili. Elektryk na seryjnych oponach Michelin Pilot Sport 4S potrzebował na pokonanie tego dystansu 8,582 sekundy. W tym czasie udało mu się osiągnąć prędkość 269,58 km/h.
Ale to nie wszystko. Cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło) generują łącznie 1914 KM mocy i 2360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzać się elektrykowi od 0 do 100 km/h w 1,85 sekundy. Tak przynajmniej twierdzi Rimac. Zabójcze przyspieszenie? Tak. Ale są szybsi. A przynajmniej tak twierdzą.
Weltmeister Champion ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 1,8 sekundy, co czyni go najszybszym samochodem elektrycznym na świecie.

Weltmeister Champion – co to za samochód?
Weltmeister Champion to elektryk, który ma powstać na bazie elektrycznego SUV-a W6, produkowanego przez chiński WM Motors.
Tak, tak, dobrze czytacie. Weltmeister Champion ma dopiero powstać. I będzie wyglądać, jak… Multipla po tunningu?

WM Motors zapewnia, że w Weltmeister Champion dwa silniki elektryczne mają generować w sumie 805 KM mocy, przenoszonej na wszystkie koła. Samochód ma korzystać z ogromnego, 1400-kilowatogodzinowego, chłodzonego cieczą zestawu akumulatorów, przygotowanego zgodnie z wyścigowymi wymogami FIA. Auto będzie wyłącznie do użytku torowego.
Cóż… brzmi to wszystko z lekka niewiarygodnie, ale pożyjemy, zobaczymy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?