Volvo wprowadza bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych. Technologia przyszłości działa już dziś
Stajesz na miejscu parkingowym i ładujesz się bezprzewodowo. Koniec z kablami i szukaniem wolnej stacji ładowania. Brzmi zbyt pięknie? Tak wkrótce może wyglądać rzeczywistość. Volvo wprowadza właśnie indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych.
Nie ma chyba nic prostszego niż zajęcie miejsca parkingowego. A jeśli będzie to specjalne miejsce parkingowe, które dodatkowo naładuje nasz samochód? Nawet krótka wizyta w sklepie pozwoli na szybkie zwiększenie zasięgu, co znacznie ułatwi użytkowanie samochodu na prąd.
Volvo, w ramach programu testowania alternatywnych opcji ładowania, testuje nową technologię ładowania bezprzewodowego, która umożliwia kierowcom pojazdów elektrycznych wygodne ładowanie z mocą ponad 40 kW bez wysiadania z samochodu.
Volvo testuje technologię bezprzewodowego ładowania
Volvo nawiązało współpracę z Carbonline, największym przewoźnikiem taksówkarskim w Szwecji, aby testować nowe rozwiązanie. Flota specjalnie przygotowanych do obsługi bezprzewodowego ładowania Volvo XC40 Recharge wyjechała na drogi Göteborga w Szwecji, gdzie będzie przechodzić intensywne testy w codziennej eksploatacji. Prace badawcze mają trwać trzy lata.
Testy na miejskich ulicach pozwolą ocenić potencjał technologii bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych. Weryfikacja technologii w codziennym użyciu umożliwi znalezienie wszystkich wad oraz zalet indukcyjnego ładowania.
Bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych – jak to działa?
Specjalne miejsca parkingowe wyposażone są w specjalne „płyty” do ładowania indukcyjnego. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad ładowarką wbudowaną w ulicę. „Stacja ładowania” przesyła energię przez podkładkę ładującą, która jest odbierana przez odbiornik w samochodzie. Maksymalna moc ładowania na tę chwilę sięga 40 kW, co jest porównywalne z gorszymi ładowarkami DC.
Testowe Volvo XC40 pokonają setki tysięcy kilometrów
Carbonline zamierza bardzo intensywnie użytkować te samochody, a Volvo będzie starannie sprawdzało kondycję pojazdów. Elektryczne Volvo XC40 będą jeździć po drogach około 12 godzin dziennie i, w założeniu, mają przejechać około 100 000 kilometrów rocznie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: