Volkswagen rezygnuje z manualnych skrzyń biegów
Manualne skrzynie biegów przechodzą do historii. Do 2030 roku (oraz oczywiście po nim) wszystkie samochody Volkswagena będą wyposażone wyłącznie w automatyczne skrzynie biegów. I nie ma w tym nic dziwnego.
Czy ktoś tego chce, czy nie (a większość raczej chce) manualne skrzynie biegów odchodzą w zapomnienie. Automaty są lepsze, wydajniejsze, szybsze i podczas jazdy w korku milion razy wygodniejsze. Napominajmy też, że przyszłość motoryzacji jest elektryczna, a po co zmieniać biegi w samochodzie na prąd?
Jak donosi niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport”, Volkswagen rezygnuje z manualnych skrzyń biegów.
Volkswagen rezygnuje z manualnych skrzyń biegów i to już od przyszłej generacji Tiguana, która ma zadebiutować w 2023 roku.
Volkswagen rezygnuje z manualnych skrzyń biegów już od przyszłej generacji Tiguana. Kolejne modele niemieckiego producenta stopniowo będą traciły manualną skrzynię, aż w 2030 roku wszystkie auta spod znaku Volkswagena będą wyposażone w automatyczne skrzynie biegów.
Czemu Volkswagen decyduje się na taki krok? Powodów jest kilka, a jednym z nich jest fakt, że dzięki temu łatwiej będzie producentowi spełniać normy emisji spalin. No i zaoszczędzić miliardy euro. Zgodnie z zasadami testowania każda oferowana wersja napędowa wymaga przeprowadzenia osobnych testów, a na przykład obecnej generacji Passata jest dostępne aż dziewięć kombinacji wersji silnikowych i skrzyń biegów. Każda z nich wymaga osobnej procedury testowej, a to oznacza naprawdę ogromne koszty.
Manualne skrzynie biegów znikną również z pozostałych samochodów grupy Volkswagen – Audi, Seata czy Skody.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki