
Volkswagen Passat zmasakrowany w chińskim crash teście!
Przyzwyczajeni jesteśmy myśleć, że samochody europejskich producentów są bezpieczne, a to w Chinach tworzy się auta, niezapewniające podróżnym niemal żadnej ochrony. Tym razem było na odwrót!
Sprawa nie jest nowa, ale dopiero teraz zaczęła się przebijać do naszych mediów. Przeprowadzony w zeszłym roku przez niezależną organizację crash test, obnażył bardzo poważne wady konstrukcyjne oferowanego w Chinach Passata. Podczas czołowego zderzenia lewą częścią pojazdu, auto zostało dosłownie zmasakrowane. Uszkodzenia były na tyle duże, że słupek A został mocno wygięty, a przednia część kabiny zdeformowana. Nie pomogła nawet poduszka powietrzna, ponieważ kierownica urwała się i airbag znalazł się obok głowy kierowcy!
Jak to możliwe, że doszło do tak poważnych uszkodzeń? Bez wątpienia miała na to wpływ nieco inna formuła testu. Podczas gdy zwykle uderza się w przeszkodę 40 procentami powierzchni pasa przedniego, tu cała siła poszła na 25 procent. A po drugie rozbity Passat to model produkowany przez spółkę joint-venture SAIC-Volkswagen, który konstrukcyjnie nie jest spokrewniony z europejskim Passatem.
Nie miało to jednak znaczenia, ponieważ chińscy kierowcy już dawno przyzwyczaili się do „europejskich” standardów i wyniki tego crash testu potraktowane zostały w kategorii wielkiej wpadki. Na tyle wielkiej, że w ciągu roku sprzedaż tego Passata zmalała o 32 procent. Volkswagen po ujawnieniu wyników testu zderzeniowego, zastosował dodatkowe wzmocnienia z przodu auta (kosztujących podobno w przeliczeniu 240 zł) i problem miał zostać rozwiązany. Klientów to jednak nie przekonało.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?